Marjott

Lycka

Kategori: 2011

Just hemkommen från Frantzen/Lindeberg. Jag säger bara OMG vad underbart gott det var! Tack Artur för en av de bästa presenterna  jag någonsin fått!

Tog lite bilder med min mobil, men de är så jäkla mörka att man knappt ser något alls. Artur tog lite bättre med sin mobil, så bilder kommer nog upp imorron. Vi tog ju 7-rätters, men självklart fick man massor av andra smårätten också. Vi fick menyn med oss, jag kommer inte lägga upp hela, för det var liksom en A4-sida men minitext...

Ett urval av menyn, my favorites:

Apetitretare: Morot makron med leverparafait. Var bara en liten del av aptitreatarna, men det absolut bästa! Smälte i munnen och var något av det godaste jag ätit i hela mitt liv!!!
En annan av mina favorit aptitretare är: Puré på bränd bröd serverad med kokt och rå blomkål, höaska, brynt smör samt karamelliserad blomkålspuré och stekt bröd.

Fick även deras UNDERBART goda bröd med tre sorters smör. Helt nybakt och fick fick tom se när det jästes. Favoriten var smöret som var vispat, brynt smör.

En av mina andra favoriträtter var en av huvudrätterna bestående av 29 ingreidenser! Vi fick innehållsförtecknignen på den och oj vad coola ingredienser det var! Snacka om påkostat... Den kallades "Satio Tempestas" och var dagns fångst (marulk) med nyskördat från deras trädgårdar serverat med brynande smör, hasselnöt, torkad sjöborre och stekt fjäll från brax. Marulken hade tillagats länge på 38 grader och strax innan servering höjs den till 42. De kom tom med in med hela fisken innan den serverades för att visa hur den såg ut hel.

Favorit huvudrätt 2: Deras variant av Fattiga Riddare bestående av vit soja- och tryffelfusion (detta var en slags dricka manf ick till "fattiga riddaren) citron, silverlök och 100-årig vinäger.

Nu hoppar jag till min favvo dessert:
Rulltårta med hemkokta marmelader. åhh.... så gott! Vi fick 6 små mini rulltårtsbitar och tre olika marmelader. Jag gick loss på chokladmarmeladen. Okej, jag tog skeden och åt upp ALL chokladmarmelad, inkulsive massor av chokladsmulet som rulltårtsbitarna stod på.

JAG VILL DIT IGEN!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: