Marjott

19 Tisdag : )

Kategori: meee

Oj,oj, oj! Nu är det dan före dan före Jullovet! inte långt kvar alls. Jag kan inte beskriva i ord hur sjukt skönt det ska bli! Jag kan bara beskriva det i att le hela tiden :D
Har gjort klart alla mina skoluppgifter, så det är bara att slappa hemma nu, istället för att plugga från det att jag kommer hem tills det att jag går och lägger mej...

Denna julstress. Varför? Juletider ska vara en tid med värme, gemenskap och glädje. Inte värsta materialistiska påfundet med passa panik över julklappar. Vi firar liksom inte presenterna Jesus fick eller de tre visemännen (eller gör de typ inte det i Spanien? Det var nog bara jag som sov under den lektionen), vi firar Jesus födelse... Fast vänta nu.. Föddes inte han typ egentligen 5 januari?? Äh, det är meningen att vi ska fira Jesus födelse. Fast ändå blir det en hyperstress. Hoppas ni där ute inte slutar gilla mej om ni får något som inte passar er. Det är ju ändå tanken som räknas. Eller har vårat samhälle gått så långt att det inte längre är så? Kanske bara är hur mcyket pengar man lagt ner som betyder något. Hu,, dte hoppas jag verkligen inte! Pengar är något som är ojämnt fördelade. Vissa har ju huuur mcyket som helst. Tid, det är något alla har lika mycket. Så därför är det tanken som räknas. Fats vissa har ju ganska stressigt förövrigt. Fast tid är inte heller tanke. Så det stämmer nog : )

Stressa mindre, Ta det lungt och slappna av!!! : )


Dagens citat: Jag litar ju på honom. *PAUS* Fast man vet ju aldrig...



Kommentarer


Kommentera inlägget här: