Marjott

26 December

Kategori: meee

Heeej :)

Nu har jag spelat riktigt mycket på gitarr och blir bara bättre och bättre, och pga av det har jag ont lite varstans... Och så imorse kom jag på att det kanske fasktiskt skulle gå bättre om jag skulle korta ner naglarna på vänsterhanden, som alla tjatar om.... Jag var lite tveksam. Naglarna är något som passar mej, och jag är emot att ta bort sånt som man gillar. Skulle jag korta dom skulle jag ju vara tvungen att göra det på ALLA naglar, och jag vill ha kvar mina naglar! *snyft* Men aja, ibland får jag väl ofra mej för den goda sakens skull... Så jag filade ngalarna på vänsterhanden, orkade bara göra det på tre stycken, tummen avändr man inte, och bara lillfingret lite ibland. (Märk att jag filade! Aldrig klippa, och fila från kanterna och innåt och aldrig framochtillbaka, annars kan naglarna pajja, fast om man ändå inte har några....)
Nu har jag lärt mej spela från noter också.. fast inte alla , bara någon oktav eller så... Jag förstår inte hur jag någonsin ska lära mej att kunna plocka :S äh, det får jag ta nästa vecka ;)
Och lollo, det heter Capo Tasto, haahha.

Måste bara säga att Tabasco Stockholms "Love and Caffeine" är så grymt bra, och jag tror att många (iaf de som har hört den) håller med mej. De går på min skola och är bara ett år äldre än mej (iaf så går de i årskursen över mej) och mitt mål är att bli så bra.... ehhh.. typ. om en sådär 40 år kanske möjligtvis. om ens då.


Sanningen om hår och män (utdrag ur "Kaxiga tjejers guide till att få vad de vill ha")

Stil............................Vad han tror det säger..........................Vad det verkligen säger

Rakat huvud..................Jag är en krallig typ..............................Jag är en skallig typ
Tupé... ........................Jag är fortfarande en hingst..........Jag har iaf råd med fejkat hår
Överkammat hår.......Titta, jag har fortfarande hår!.......Titta! Det är kejsarens nya hår!
Helskägg........................Jag är en tuff orädd killar...................Jag saknar Beppe Wolgers
Stor mustasch..............Jag splear proffsbaseball................Burt Reynolds är min hjälte
Snaggat .........................Jag är macho.....................................Jag är förvirrad
Triangel på hakan.........Jag är supercool.............................Jag var supermesig i skolan
Getskägg.......................Jag är en kreativ person.................... Jag har fastnat i 90-talet
Dreadlocks....................Jag värdesätter mina rötter................Mina rötter stinker
Page...............................Mitt hår är det allra senaste................Mitt hår är gräsligt
Bakåtslickat.................Jag är en seriös börsmäklare ............Ingen tar mej på allvar

Kommentarer

  • Jenny säger:

    hahahaha... klockrent ;)

    2006-12-26 | 18:41:16

Kommentera inlägget här: