Marjott

28 december

Kategori: meee

Jag började dagen (eller eftermidagen) med att träna faktiskt! Jag kan ju lätt säga att det kan behövas i tider som denna. Ganska så mycket.
Har nu fått TVÅ arbetsskador. Ont i min vänstra arm (speciellt Fanny har på den punkten hört mej klaga) pga av gitarren och så träningsverk i min högra för att jag gick omkring med min väska och shoppingpåsar med innehåll en hel dag igår! men jag är glad ändå! Jag tom pratatde fullständigt normalt (bortsett från att jag fick prata ganska högt för att de skulle höra mej över musiken och bortsett från att mina föräldrar har dålig klädsmak och är allmänt dumma i huvudet) med mina föräldrar under timmen då jag rensade och testade kläder ur min garderob. Det blev inte alls mycket bortplockat. Iaf inte om man jämför med förra gången då det blev 5 superfulla kassar fyllda med kläder jag inte ville ha som fick försvinna ur mitt liv. Det blev en timme fyllda med (för att citera mej själv):
-Eh...? Varför köpte jag den här? Den har jag ju aldrig ens använt...
-HU?! Den här hade jag glömt bort att jag hade!
-Naej! Hur kunde jag?? Den här är ju fullständigt skitful!
-Mamma!! Hallå!!!! jag kan inte ha den här!
Men det var kul för jag hade glömt bort en del (tex min hålstickade, eller vad det kallas, tröja, min gröna från H&M och en vit med mönster i från surprise boutiqe), lite synd att jag egentligen inte vill ha ungeför 4/5 av min garderob men sparar den ändå, bara för säkerhetsskull liksom.

Aj, har ont i magen, åt för mycket.. så typiskt mej :S
Har läst en hel del i min eneglska bok - The 6 most important decisions you´ll ever make. Iaf 65 sidor. Den är ganska bra faktiskt, och det bästa är att jag förstår : )

Igår var jag och shoppade med systrarna F. Hittade en del bra saker. hmm undrar om jag slog dej fanny i shoppa för mest? ;)
Sen såg vi jättemånga Desperate Housewifes avsnitt, och de var jättebra. värsta insatt blev jag nu ^^
Och i förrgår var jag och päronen på en indiskresturang, och han servitören eller vad det kalls, såg ut som David Batra, haha jag tycker det var coolt, och så var det där de hade splelat in en bit av Bombey Dreams.

Gitarr är ganska svårt. Hur vet man på vika strängar man ska spela på just de accorden när man plockar???? Och alla supermånga komplicerade accord som F#m7, Asus4, Bbmaj7,F6, hur ska jag lära mej dom? Jag kan en del, typ de där 16 jag skrev upp förut, nästan iaf :P Barréaccord är sååå svårt, jag kan inte få alla nertryckta:S och så är det mcyket enklare att läsa från tabs(eller tabbar då) än från vanliga noter. För att dela min åsikt till er : )

Och så till sist en läskig sak. I fredags köpte jag en tidning (inte en dagstidning), SOLO förövrigt, och jag har inte läst den en! AHH! Jag som brukar läsa de såfort jag kan och läser de oftast samma dag som jag köper, och nu har det gått en vecka. Spookyy :S (nästan en vecka i varje fall)
Nu har det gått en vecka sen lovet börja, och typ en vecka sen vissa åkte till Thailand. Lång tid kvar.. Fast inte av lovet, det är lite synd.

144062-8

Det här med jul kanske är lite sent, men fokusera på det med nytt år istället! ^^


Jag: Den här är ju jättetight! Och den använde jag bara en gång. Gud vad onödigt.
Pappa: Känner du ingen du kan ge den till som har lite... eh... mindre muskulösa armar?

Hahahaaaaa... XD

Kommentarer

  • Fanny säger:

    haha. mindre muskulösa armar :P

    2006-12-29 | 20:48:25
    Bloggadress: http://filifanny.blogg.se
  • Artur säger:

    Snart tillbaka, kanns som om jag vart har i
    1 manad nu och langtar faktist lite till sverige
    verkar som om du hittar massa fina plagg =)

    2006-12-30 | 09:06:43

Kommentera inlägget här: