Marjott

8 December

Kategori: meee

Äntligen, äääntligen Fredag!! Ska bli så skönt att leva utan skola i två dagar nu :D
Hade bara tre lektioner idag. Kriminologi, där jag fick veta att jag fick Mvg (okej, fick ett litet minus efter, men det är det stora hela som räknas) på provet, matte, och engelska. De andra två lektionerna vi hade efter  fick man göra hemma.  Yey, mvg (-), då är jag alltså 200 kr rikare ^^ och igår fick jag ett starkt vg på geografiprovet, alltså 170 kronor till............ Och så tappade jag bort min skåpnyckel (en av dom) men lollo hitta den. Tack! ^^
Så slutade klockan 12, innan lunch. Men ändå lyckas jag vara i skolan till 2!! Men det var faktiskt lite kul att kolla på när de hade ätartävling, och vräkte i sig pizza och kokosbollar. (haha, härlig skola alltså)             Såg nästan ut som en spydde efteråt, fast jag är ganska säker på att hon bara spottade ut lite. Det såg faktiskt ut som om de var lite tröga med att äta och att man kunde gjort bättre själv, men som sagt, så ser det bara ut.
När jag kom hem träna jag. Yeey.

Hade världens mest givande samtal med Fanny på lunchen igår. Vi satt 6 stycken och åt på Tacobar. Vi börjar prata om julkalendrar och säger att Greveholm och trolltider är de bästa. (jag sa att trolltider var en av de bästa.) Sen säger fanny att sommarlovsmorgonen Salve var bra, jag håller med.
Fanny: När jag var liten ritade jag och Filippa en jättelång teckning till Salve blablablaaa men vi glömde skicka in den blablaaabla och vi hade ritat Prinsessan (har glömt namnet) typ Lina i tornet.
Jag: Va? Vilken prinsessa i tornet? Det finns ingen prinsessa med.
Fanny: Jo, men du vet den där som satt i tornet.
Jag: Menar du prinsen?
F: Nej, det var en prinsessa som satt i ett torn.
Jag: Nej det var i greveholm en prinsessa satt fast i ett torn.
F: Nej det här var i Salve.
Jag: Va? Nej, det skulle jag ha kommit ihåg. Men i greveholm fanns en prinsessa.
F: I salve.     Jag: Nej     F:Jo   
Vi stirrar allvarligt på varandra     Jag: Nej   Jag:Jo  

De andra 4 stirrar undrande på oss. Men jag blir tvungen att ge mej, eftersom Fanny påpekar att de aldrig skulle ha ritat Prinsessan, vad hon nu heter, i tornet på den jääättelånga teckningen som de glömde skicka, om hon nu aldrig hade funnits.

En sak jag börjat undra på sista tiden är vad som menas med "The Ring", namnet på filmen alltså. Först har jag alltid trott att det var Ringen, elltså en sån man har på fingret. För det är en ring, som kommer från ljuset runt brunnsöppningen, på framsidan av filmen. Sen sa någon att det var att man ringer, eftersom de får ett telefonsamtal efter att de sett på filmen. Och det har flera sagt, och jag blev lite chokad över den oväntade informationen. Men nu säger folk igen att det är en ring, och det verkar det mest logiska och smartaste! Liksom THE ring. Vadå, en ringning??? Det är ju ringEN. Och varför skulle de ha valt en ringformad sak att visa på framsidan? Ville de förvirra alla eller?


OOoooo, Låten The Wind med Stetson Hatts år såå bra!!  Om det är någon där ute som av någon händelse möjligtvis kanske, kanske skulle ha en låt av den gruppen, Låt mej få veta!


Positiva Marjas fredagslista: 

De tre mest negativa sakerna med vintern

1. Jag vill kunna ha min lilla kjol, ett linne utan att ha en fet jacka över och mina favvo sandaler från frankrike, utan att dö av en nedkylning eller förkylning.
(Det är kallt)
2.Det är ganska jobbigt att inte kunna se sej själv i spegeln på morgonen, Det kan mycket väl hända att jag skulle kunna råka sminka mej helt galet, utan att ens märka det.
(det är mörkt)
3. Och vad @&=\"#*~ ska jag ge till alla i julkapp??!! Det är only 16 dagar kvar till jul you know! Och när ska jag hinna köpa allt? Och hur ska jag ha råd?Och vad, VAD, ska jag geeeeeeee? VAD?!?
(stressen och paniken)

Kommentarer

  • Johanna säger:

    haha jag veet! vår skola e typ världens bästa.. elr iaf sthlm's ;) haha bara för att du gjort en neativ ska jag göra en positiv lista över saker med vintern - håll utkik!

    2006-12-08 | 20:08:30
    Bloggadress: http://hannapannavattenkanna.blogg.se
  • Fanny säger:

    Marjaaaa! David va faktiskt med och rita den, och prinsessan hette Filippa!
    Blää.. jag som ville träna idag! Så var jag tvungen att bli sjuk :(

    2006-12-09 | 10:24:10
    Bloggadress: http://filifanny.blogg.se
  • annaa säger:

    hahahha, jag äääälskar din blogg :D

    2006-12-10 | 21:56:34
    Bloggadress: http://annjull.blogg.se
  • AntonO säger:

    Jag har massor av låtar med Stetson Hatts, fast dom heter nu Brigade...

    skriv i min blogg så kan jag skicka dom till dig på nåt sätt

    2007-01-08 | 22:27:14
    Bloggadress: http://antonolivensjo.blogg.se/

Kommentera inlägget här: