Marjott

Born to shop

Kategori: meee

Fredag!! Som jag har längat! Har längat i typ hela 5 dagar, om inte mer ^^

Slog på radion i morse. Lyssnade som vanligt på NRJ in the morning, morgonprogrammet som lyser upp hela min morgon och bidrar till en bättre dag (smygreklaaam). Där säger de att det är den 1 december. Det hade jag glömt bort! Eller jag visste vilket datum det var, men hade glömt bort allt vad det datumer innebär, tex att det är snart jul, och att julkalendern börjar! Inte för att jag egentligen gillar julkalendrar, för de kan vara så grymt tråkiga, men det första avsnittet kan ju vara kul att se. Usch, känner mej som tio år :P
Tacka vet jag Trolltider och Greveholm! de var ju så bäst. inte för att jag var född då Trolltider gick, men man har väl alla avsnitt på film!!

Efter skolan drog jag, Fanny och Gabbi till Panduro. Herre Gud! Man kan inte släppa lös mej i affärer, det bara går inte. Alla vet att jag är shoppaholic. Och så är det ju en pysselaffär, och jag Älskar att pyssla. Jag ville bara ha ALLT! 
Efter en och en halvtimmes panduroshoppande med "Ska jag köpa den här? Vilket passar bäst? Ska jag välja blått, guld eller silver? Nä, matchar det verkligen? Är det här juligt?" och tillbakalämmning av åtråvärda varor och ältande om vad man ska köpa och inte köpa ställde jag mej i kassan. Skulle jag köpt allt jag tänkte köpa skulle det säker nått över 1000 spänn. Nu blev det typ nästan 600. Tur att jag fyllde år förra onsdagen och fick lite pengar =D Omg måste köpa julklappar!! Kommer ju inte ha råd. Får väl fixa det på något sätt.

Just det! Idolfinalen ikväll! Jag har missat en del avsnitt, men ikväll får jag inte missa. Hoppas Marcus vinner. Fast Snygg-Eric är förstås också bra. Slog vad med mamma om vem som vinner. Jag satsada på Marcus. Om jag vinner får jag 100 kronor, vinner hon får hon 20 av mej. det är faktiskt rättvist eftersom hon tjänar mycket mer än vad jag får på en månad.

Dagens citat:
Vi äter Moussaka.
-Det här ser ut som hjärna. Vem är hjärnan bakom det här?
-Sluta med det där. Ska jag lägga upp åt dej?
-Ja, gjärna.
XD

Kommentarer

  • Johanna säger:

    fredagfredagfredaaaag! trolltider var ju klart den bästa julkalendern men det där bergatrollet var läskigt.. jag vill också sova i en sko och äta småsmå pepparkaksdegskulor! :D by the way det här är johanna så du vet

    2006-12-01 | 22:26:14
    Bloggadress: http://hannapannavattenkanna.blogg.se
  • Johanna säger:

    men allvarligt marja köpte du grejer för 600 spänn?! schopaholic där ;) vad käpte du då? /j

    2006-12-02 | 18:25:09
    Bloggadress: http://hannapannavattenkanna.blogg.se

Kommentera inlägget här: