Marjott

Fredag!

Kategori: meee

OOO, härliga FREDAG! Som jag har längtat! Fast längtar ännu mer till jullovet!!

Fredag, så slapp dag idag. Först lyssna på de andras kriminlogi redovisningar, som jag hade i onsdags. Sen matte, där jag fick hjärngympa lite. Läraren har värsta krångliga förklaringarna som man tydligen måste göra på nationellaprovet. Varför kan jag inte göra på mitt sätt och bara tänka logiskt?! Det blir ju rätt? nåja, i 90% av fallen blir det rätt....
Efter matten hade vi engelska, men jag var bara med kanske i en halv timme för jag blev klar med min engelska uppsats. Anna, som också var klar, och jag gick då till ljushallen för att köpa en skoltröja! Efter lite om och men om vilken färg vi ville ha, så köpte vi var sin mörkblå, vilket jag senare upptäckte att alla i klassen som hade beställt hade valt.
Och då, klockan typ innan 12, kunde jag sluta. Men nej då, jag hade inte skrivit klart min utvärdering på svenskan. så dumt. Så jag åt lunch, på tacobar, igen (med lollo, anna & jenny). Kommer bli beroende.
Svenskan börja klockan 25 i 2 (höll på att komma försent för övrigt, vilket jag även gjorde på morgonen, men bara lite. Jäkla bussar) och på lektionen stannade jag i 20 min. Hade ingen samhälle, för jag var i den halva av klassen som var med på den igår.
Det är lite läskigt, för det verkar som om Lollos förmåga att alltid, verkligen alltid, komma försent har förts över till mej! För hon har kommit i tid till lektionerna ända sedan i onsdags!! spookyness

Pengarna skramlar in lite då och då i plånboken ^^ fick nämligen mvg på matteprovet och vg på krim-saken. Det behövdes, för det är liksom jul! behöver jag säga något mer?
Idag åkte jag tex till forum och köpte lite "julpåsar" alltså typ påsar att lägga presenterna i, och lite annat smått. det blev väl typ 200 där. Fast det var ju då inte så mycket, men om man som jag handlar hela tiden, blir det ganska mycket efter ett tag. Just det, skoltröjan hoppas jag att päronen betalar. För den tänker jag inte betala. Fast jag köpte ju den idag, och då fick jag väl lägga ut pengar så länge... De skaaa betala ^^ måste bara fråga.

Det är liksom snart jul! Hur snabbt gick inte det!? och mina julkort. Det verkar ju inte så svårt att göra trodde man. Men efter ett tag tar fantasin slut. Och det tar längre tid än man tror. Jag har liskom hållt på i några veckor (med väääldigt långa pauser, har ju haft mycket läxor och så!!), och jag är absolut inte klar! börjar bli klar med julklapparna... Julstress alltså. Plus läxor, har pluggat ganska så mcyket den här veckan. Iaf i tisdgas och onsdags. Men nu är det inte så mycket skolarbete kvar! Bara levnadsläran.. Hu... Alla: Jag har mvg! Jag: G... Vafan liksom! Varför är jag så dålig??? Det borde vara det enklaste ämnet tycker jag. vilket det nog också är. För vissa.  Och så har jag matteläxa.

Jag:  Det är lisom lite konstigt, för när jag sa att jag hade G i svenska och levnadslära sa pappa "G vad uselt" (det sa han lite halvt på skämt, fast ändå inte)
F:  Men det är ju lite så....

Vissa blir liksom glada om de får G. Bara för att jag råkat ha bra betyg förut. Hur kan man sjunka från mvg till g???? bläää.... jag gör ju bra ifrån mej tycker jag. Det har läraren också sagt. Men det räcker inte.

I Onsdags var det lucia. Värsta fina luciatåget! Lät så vackert. Saknade att gå luciatåg. Har gjort det varje år i 5 år!! *Snyft* Får väl låssas vara musikestet nästa gång och ställa mej i tåget. Ingen lär väl märka något. Jo, kanske lite. men då säger jag: Men är du dum i huvet eller? jag har stått här hela tiden.
Och i tisdags kom faktiskt Nobelpristagarna i Kemi och Fysik till skolan. Typ första gången nobelpristagare kommer till en gymasieskola, men våran skola har kontakter så de fixa hit dom.
Sen shoppa jag lite, och träna ^^ måste träna mer. Men fanny är ju sjuk hela tiden.

Idag kommer storesyrran hit och då ska vi baka pepparkakor. Och imorron träffar jag Fanny och då ska vi baka pepparkakor. hahahaha, värsta pepparkaksberget ^^

På söndag ska jag gå på Grönalunds julmarknad! YEYYYYY

Fanny bli frisk!




Dagens citat:  Det är alltid för tidigt att ge upp


Kommentarer

  • Fanny säger:

    Mä! Jag som oxå hade tänkt köpa blå!
    Nu tror man att det var jag som sa att det var dåligt med g, men det var ju filippa!

    2006-12-15 | 17:08:24
    Bloggadress: http://filifanny.blogg.se

Kommentera inlägget här: