Marjott

Lördag 16 december

Kategori: meee

Jag kan knappt tro det. Alla julkort är typ färdiga. Eller jag tror iaf att de är det. Vågar inte vara riktigt säker. DU som får ett julkort ska känna dej utvald!!

Idag hade jag och fanny en lite julpysseldag. Vi köpte lite saker i maxi och väl hemma bakade vi pepparkakor (färdig deg, skulle inte hinna annars), glasyrade dom och satte nejlikor i apelsiner. Då började det iaf lukta lite jul.
Men hallå! Var är liksom snön? Såg frost på marken, vilket tyder på att det är minusgrader! Men så skulle det ju också bara vara kallt under helgen, och sen ja, då blir det varmare. Men jag tror och litar på att det kommer bli lite snö till jul. Jag hoppas i varje fall. Snälla....

Efter det att Fanny hade åkt (vilket var ganska tidigt), så satte jag igång med lite julsaker, det är ju som sagt inte så lång tid kvar. Sen var jag bara tvungen att se lite på Trolltider. Me like. Gick också ut med hunden en sväng. Har råkat att inte göra det på en väldans lång tid. Skärpning. Det är bra att gå! Speciellt om man som jag älskar choklad. Sen var jag bara dumt nog "tvungen" att köpa en stor chokladtomte. Kom på att det är typ 700 kalorier i en sån, så jag åt "bara" halva. Usch, ska sluta käka godis. Fast inte på julafton och dagarna runt.

I morgon bär det av till GrönaLunds Julmarknad! jippiee! Det bli jag, Hanna S, Fanny och Patrik. Vill åka popexpressen, men hoppar nog gröten.

Ett litet roligt horoskop jag hittade från den gamla skoltidningen (nu tror säker alla att jag snott idén från Johanna, men nej, jag kom på den för typ 3 veckor sen men glömt att skriva den):

Skorpionen 24/10-22/11
Van vid öknens heta sand undrar du vad det är för något vitt luddigt pulver som alla säger faller från himlen på vintern. Du tycker det låter mycket suspekt. Därför frågar du den suspektaste person du kan finna om han har något vitt pulver att sälja dej. Var försiktig.




Dagens ord: Suspekt. Vad betyder det egentligen? Här finner du svaret: Misstänkt, skum. Jaha, det var som jag trodde. Jag som ville ha värsta långa och komplicerade förklaringen.

Dagens visdomord: Även en resa på tusen mil börjar med ett steg
(men då tänkte jag att jag skulle göra om den till en mer modern, efetrsom det faktiskt finns bilar, flyplan, rymdskepp mm. Även en resa på tusen mil börjar med en meter.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: