Marjott

Lördag 23, dagen före julafton

Kategori: meee

Snart snart. Bara en dag kvar till självaste julafton!! Julstress? Något. Men ändå tar jag mej tid och skriver rlite grann här : ) Det är för att jag gillar er så mycket ^^ <3

22 december igår. Vintersolståndet (tror jag), den mörkaste dagen på hela året. Sant, för A åkte igår. Och han är borta i tre veckor. Tre veckor!! Jag skulle då aldrig vilja fira jul utomlands.

Idag har jag julhandlat, inte klappar men typ julmat och såå. Och så skulle vi köpa julgran idag (kanske lite sent, men ändå). Men nej, det blev en plastgran. Jäkla skit. Pappa gillar inte principen att hugga ner något levande som man sen slänger ut efter ett kort tag. Mamma gillar inte att städa. Men hallåå?? Hur svårt kan det vara? Jag kan städa då. Och jag, ja, det är ju ingen som lyssnar på mej.
Och så har jag klätt den himla granen, och bakat. Och förut så städade jag i mitt rum. Eller städade lite. Iaf försökte ^^ I början gick det lite trögt. Ungefär ett papper slängde jag var femte minut. Och ni som känner mej vet hur jäkla mycket papper jag har runt mej hela tiden! Då förstår ni. Folk ville hela tiden prata med mej på msn, så okej, jag offrade mej lite :P Men det gick bättre och en hel del försvann, både i papperkorgen och i lådor.
Sen så måste jag fortsätta baket. Och kanske sätta nejlikor i en apelsin, eller så gör jag det imorron... Men jul är kul =D Bara det kunde snöa.. Det kommer väl om sisådär några veckor, och stannar säker kvar lagom till sommarlovet börjar. Hoppas inte.

Kommer aldrig kunna se Kalle Anka och hans vänner imorron utan att tänka tillbaks på julshowen och börja skratta!


Dagens raggningreplik:
-Är din pappa en tjuv?
-(suck) Nej, det är han inte.
-Vilken tur, jag tyckte nämligen att jag såg honom på efterlyst igår.

Kommentarer

  • Fanny säger:

    Haha vilken skön raggningsreplik. Den borde man ju fan köra nångång ;)

    2006-12-23 | 20:06:17
    Bloggadress: http://filifanny.blogg.se
  • artur säger:

    Shit va duktig du ar och stadar massa istallet for dina foraldrar. Kommer inte in pa min blogg och du ar inte inne pa msn sa far skriva till dig sahar. Kom just tillbaka fran den japanska lyxresturngen och det var skitgott samt jattedyrt =) gick pa 13000 b (2600kr)
    Imorn ska jag gymma och kommer lagga upp bildbevis pa min blogg sa for jag kan! ha en bra julafton nu om du hinner lasa det har. PUSS!!!!

    2006-12-24 | 17:31:32
  • artur säger:

    Shit va duktig du ar och stadar massa istallet for dina foraldrar. Kommer inte in pa min blogg och du ar inte inne pa msn sa far skriva till dig sahar. Kom just tillbaka fran den japanska lyxresturngen och det var skitgott samt jattedyrt =) gick pa 13000 b (2600kr)
    Imorn ska jag gymma och kommer lagga upp bildbevis pa min blogg sa for jag kan! ha en bra julafton nu om du hinner lasa det har. PUSS!!!!

    2006-12-24 | 17:31:32

Kommentera inlägget här: