Marjott

Lördag

Kategori: meee

Idag är det Lördag, fast nu förtiden är varje dag som en lördag för mej. Känns ganska så skönt!

Igår träffa jag Lollo. Första gången jag var i hennes nya hus, som förövrigt var jättefint ^^ Vi satt och pratade och kollade lite på hennes data, väldigt snygga grejer kollade vi på ;) Vi bestämmde oss för att  vi var på biohumör, så vi bokade platser på Deju Vu. Vi höll också på att missa busen till slussen. Först tror man att man har jättegott om tid på sej, men sen bara woouups, så har en 40 min gått, och sen ska "man" göra ordning sej och leta runt efter saker, och sen ringer folk och sen är det brått :P
Jag kom på att vi lyckades stå i fem köer på en timme. hahaa. 1: På den jäääättelånga kön till biokassan. 2: Kön på Donken. 3:Kön till toan 4: Kön till mina popcorn 5:Kö till biosalongen. Skulle det varit kö till godiset hade det varot 6 köer. ja,,, jag vet inte varför jag skrev det?
Filmen var iallafall ganska bra. Kanse inte min favorit, men spännade och så.

Idag bar det hem till lovisa. Det var ganska länge sen! Vi höll nästan på att se på en biofilm, men det blev hemma film istället. She's the man såg vi, eftersom alla ser den hela tiden och säger att den är bra. Den var vädigt mycket amerikansk tonårsfilm måste jag säga. En bra sådan ioförsej, fast inte var den en av mina favoriter heller.

Förresten kom mamma hem med ett nagellack från IsaDora (fast på bara 3,5 ml). Den kostade tydligen bara tio kronor. En större flaska hade liksom kostat typ 85. OJ! Jag funderade nästan på att ta mej ut i regnet med mina halvt nerfilade naglar och sätta klorna i några! fast det gjorde jag aldrig, mamma får köpa fler till mej, fast hon är så dålig på att hitta rätt så hon får nog köpa en sisådär 20 stycken så att det blir iaf några som passar. Usch, vad mina naglar har kostat mej pengar genom tiderna. Att vara kille måste nästan löna sej ibland... Fast inte mycket att jag skulle vilja vara en!!!! Absolut inte! Nada! Not! Nein! Non, Nao, Nie, Nyet, Nope, (arabiska teckan jag inte kan)!!!

Och så var jag bara tvungen att testa lite kläder, och vad som passar till vad i min garderob. Hm, jag skulle vilja bli klädprovare! Fast jag tvivlar starkt på att det finns ett sådant jobb. Men jag finns här om någon skulle vilja ha en! Närmast är väl stylist eller modell, men det kan jag nog inte bli ^^
Kom på igår medans jag läste min "psykologibok" att jag kanska ändå ska testa att bli psykolog! Skit i att pappa är det (som har varit det tidigare hindret till att jag ens har övervägt tanken att bli det)! Jurist verkar ju ganska så svårt. Och så måste man kunna övertyga andra man inte känner och ta stor plats och vara agressiv ( kanske beror på vilken sort jurist man är) och det kan inte jag!!!! Så psykolog är något jag skulle tänka mej att bli. Men... är inte det ganska så svårt att blii???? Jo, det tror jag... Men om pappa kan, så kan Definitivt jag!


Each of us has 168 hours each week to spend how we wish. The bad news is that time flies. The good news is you're the pilot. 
(Av: Michael Altshuler, ur The 6 most important decisions you'll ver make)

Kommentarer

  • Artur säger:

    psykolog men det är ju skitbra att bli =) kanske för jag vill det, efter polis då... men du kan ju bli modell/psykolog, inget hindrar dig! shit är äckligt varmt idag pallar det nästan inte, vill att det ska bli mörkt.

    2006-12-31 | 09:45:52
  • Johanna säger:

    den där boken verkar bra... och she´s the man e bäst!

    2007-01-01 | 14:31:08
    Bloggadress: http://hannapannavattenkanna.blogg.se

Kommentera inlägget här: