Marjott

10/4 Tisdag

Kategori: 2007

Idag bar det av med familjen till IKEA. Säger bara en sak: Min familj passar inte bra där! Blir alltid problem när alla vill olika saker. Och JAG VILL ha som JAG vill. Att ingen annan kan förstå det. Men aja. Sen skulle pappa till sitt jobb i en timme, och då hängde mamma och jag med i bilen och satt där tills jag dog. Alltså verkligen länge. Överdrivet länge. I över 6800 sekunder satt jag där. Och varje sekunde av sekundera var jag tröstig, hungrig och behövde verkligen gå på toa!!! Horriblé! Medans jag satt där och var sur på hela världen läste jag min lånade engelskabok med bröderna Grimms sagor. Alltså finns det några sjukare sagor?? Varför dör alla hela tiden? och varför är alla kvinnor så otroligt vackra att tom solen häpnar? Och i samma stund som personen träffar den andra personen säger den: -Imorron ska vi gifta oss. -Okej. Herre gud alltså.

Ska faktiskt snart gå till sängs, måste ju vara på topp om man ska ha Desperate Housewifs tittande med Fanny imorron!
(idag har det faktiskt varit ännu en dag utan godis ;) )

Dagens saga:
En höna och en tupp letade nötter då hönan satte en nöt i halsen. Tuppen skulle hämta vatten men av olika anledningar (bla att ån inte ville ge honom vatten) hann inte vattnet fram till hönan i tid, utan hon dog. 6 möss, varg, björn, lejon och alla djur i skogen följde tuppen och hjälpte till att bära den döda hönan. De kom till en å och kunde inte komma över. Ett halmstrå  stod bredvid och sa att den kunde lägga sig över så att de kunde passera. Men när de 6 mössen skulle gå, halkade stråt och de ramlade i och drunknade. Då kom "ett kol" och skulle lägga sig över ån, men försvann med vattnet och dog den med. En sten såg allt och la sig över ån så att de andra kunde passera. Den döda hönan och tuppen kom över, men när de andra skulle gå över ramlade de på varandra ner i vattnet och drunknade. Tuppen var nu ensam med den döda hönan. Han begravde henne och sörjde så mycket att han dog. Och så var de alla döda tillsammans. (Ja, den sista meningen är faktsikt helt rätt översatt och kopierad från boken).

Kommentarer


Kommentera inlägget här: