Marjott

Långhelg eller minilov

Kategori: 2007

Har inte hunnit skriva på ett tag känns det som. Har inte varit hemma så mycket eller ens haft chansen att hinna! Men nu... NU! Nu när långhelgen eller minilovet ligger framför mina fötter tänker jag passa på att skriva lite i bloggen innan jag sätter igång och stressar igen. Idag har jag bestämt mej för att nästan inter plugga. Lite matte bara, sen är det pluggförbud =D

Och klockan är bara 12 men jag är redan hemma. Tre lektioner på rad som jag har hemarbete i. Både positivt och negativt. Det blir ju då mer plugg under de lediga dagarna...

om två timmar sticker jag till stan och möter Fanny. För idag är dte nämligen the Fanny&Marja day. Skriv upp det i almanackorna ni! Och oj, vad vi ska käka godis. Nu har det gått hela 14 dagar för mej utan godis. Två hela veckor!! Asså shit... Jag är lite stolt över mej själv. Tänk er inget godis, glass, chips, ostbågar, kakor, tårtor, bakelser (chokladbollar tex!!) mm.

Igår hade vi streetfunk. Och snacka om att hon som äger placet (inte läraren) verkar som typ djävulens boss eller något, alla verkar livrädda för henne. Ungefär som Umbridge i Harry Potter typ.
Några i gruppen gick omkring och "Du kan inte ha luggen sådär, hon kommer att klippa av den".
Dansläraren gick omkring och pekade på allt och sa med jämna mellanrum "Det är inte för min skull utan för eran, Homn kommer bli rasande. Jag vill att allt ska vara perfekt. Jag vill verkligen, verkligen inte att hon ska hitta något fel", "Ditt bh-band syns, dte kommer hon bli helt galen över. linnet är för kort, du vet hur hon kommer att bli.."
Och en av dom i gruppen sa till Fanny och mej "Jag var så nervös förra gången hon (bossen) skulle kolla på våra kläder, hon är ju jätteläskig".

Hon är läskig, hon brukar vara med i början av lektionerna och hon behandlar oss som småbarn. Visserligen går typ alla i 7:an, men ändå!! Och så är hon superstrikt! Det har jag redan märkt..


Dagens citat:
Jag i mina schweiziska skidåkarekläder:
-Jag ser ur som Stig-Helmer med förliten väst...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: