Marjott

Dagen innan jag drar till Gotland

Kategori: 2007

Imorron klockan 10 ska jag och Fanny ses i slussen. Sen åka buss till Nynäshamn och sen bär dte iväg till Gotland :) Blir ganska mycket fläng hem och bort. Men resa ska man väl göra på sommaren, då man har tid. Sen blir dte ju svårare. Hoppas bara det blir fint väder så vi kan bada! två gånger när jag har täånkt bada nu de senaste dagarna har det nämligen vart dåligt väder, typ regnat. Fast sen visade det sig att det var ca 100 grader iaf..

Men har ändå badat två gånger. En riktig gång med sol, och ett nattdopp med Artur. Tror att det är det enda nattdopp i hela mitt liv! Tänkte att det var dags att ta i tu med det då. Innan hade vi även sett "Från andra sidan" på bio och fikat på Café 60. Bion var faktiskt ganska bra. En skräckfilm som var ganska läskig iaf, en av de bättre jag sett :) Och på cafeet testa jag chaite. Jag som liskom ogillar te. Men den var ganska okej, bättre än de andra. Fast efter en liten stund klara jag inte av mer.

Hu. Fanny kommer du ihåg han snubben (min mormors bror) när han kom till vårt hotell i Maasin? Ja, såklart. Hur kan nån glömma?! ÅH, vad jag blöev sur!! Han kom och sa att vi skulle plugga. Praktiskt taget bura in oss i våra hus, aldrig mer gå ut och bara plugga 24/7. Studera hårt skulle vi göra så att vi fick bra jobb. Ta det lungt kunde man göra då man väl nått sitt mål och fått ett toppjob och känat några miljoner. Jag sa på svenska att det var ungefär det dummaste jag nåsin hört i hela mit liv.
Sen fråga han tyvärr om Fanny och jag hade pojkväner. Vi svara helt sanningsenligt ja, för inte ska man väl ljuga. Han blev helt chokad, som om han absolut hade förväntat sig ett nej (varför fråga han liksom då?).
Gissa vad han svara. "No,no,no,no,no. No boyfriend." Jag bara gapa. Han sa att vi skulle studera och inte hade tid för pojkvänner i vår ålder. Vi var alldeles för unga och de skulle förstöra vår koncentration. Jag började argumnetra emot. och folk som känner mej vet att jag knappt aldrig säger emot nån, om jag inte känner personen ganska bra. Då kan ni förstå att jag blev ganska arg för att säga emot en av mina egna släktingar som jag typ aldrig sett!
Då reser han sig upp och ställer sig framför mej som om han typ ville visa hur stor han är och rätt han har. Sen fråga han om min mamma lät mej gå ut med honom. Vi det laget kände jag blodet pumpa och hur jag fick svårt att andas.
Jag blir så sur när nån säger vad jag ska göra! Speciellt när det gäller viktiga saker. Som om de tror att de kan allt om en och vet exakt vad som är bra. Idioter.
Jag sa att hon gjorde det. "Really?" Och så vänder han sig mot mamma "låter du henne gå ut med honom?!" Och så säger han massa annat skit och jag säger att mitt liv är bra för mej och annat, och Fanny är inte sen att också säga några bra saker! Vi är bäst!

Dagens citat:
Till personalen i bokaffären
-Hej. Jag undrar om ni har böckerna "Avklädd" och "Alice i underlivet".

Kommentarer

  • havrefraset säger:

    ööhmm
    Sjuk snubbe! Sjukt citat och lite pinsamt.
    Ha det kul på Gotland nu!!! =)

    2007-08-11 | 02:20:54
  • Fanny säger:

    Ursäkta att jag säger detta om en släkting till dig, men han var ju helt rubbad!

    2007-08-15 | 22:00:34
    Bloggadress: http://filifanny.blogg.se

Kommentera inlägget här: