Marjott

Den perfekta dagen kanske infinner sig imorron...

Kategori: 2007

Vakande med känslan av att... nej, åt frukost med känslan avv att det här kommer nog bli en bra dag.

Belägg med varför det skulle bli bra: Första körletionen. Fika med Lovisa.
Belägg med varför dte skulle bli skit: Gå i skolan i 9 timmar med mini lunch. Spanska. Idrott. kallt.

Kommer iaf i tid, mycket bra mycket bra. Börjar dagen klockan åtta med kör, och det är den enda lektionen någonsin hittills med Fanny! WO! :) men innan denna lektion börjar upptäcke rjag en väldigt väldigt jobbig sak. Jag har inga nycklar. Hur skulle jag nu får upp mitt skåp?! Jag hade mina hisoriepapper där som jag gjärna ville ha eftersom vi hade ett grupparbete i histoian och jag inte ville sabba för någon. Men var kan vaktmästaren vara då man vill ha tag i honom? Som allt annat är då man vill ha tag i saker. Borta. Helt fucking veck. Spenderade åtskilliga spridda stunder mot att kolla efter honom. Sen runt halv 11 var han på sitt kontor.

Kören var super! Läraren värkar kul ^^ Värra var det med att vi var tvugna att sjunga själva var och en inför henne. Och när jag (sist av alla så klart) skulle sjunga, bröt jag på alla ljusa toner. Så hemsk och pinsamt. Då bölev jag ännu nervösare och började seriöst darra på rösten... Usch och fy. men hon var snäll och jag fick som jag ville och blev sopran 2.

Nu kommer det konstigaste på hela dagen. Jag tyckte jympan var kul. KUL! Undrar om det berodde på att vi hade en ny lärare? Nej, antagligen inte. Det berodde på att vi körde något som jag faktiskt gillar. AKA är bra på. Det var som brännboll fast med frisbee. jätteskoj! Men mina naglar bröts hela tiden då jag tog lyra! Så de är helt pajj. Och jag tom sprang allt vad jag kunde trots dåligt ben och allt. Gjorde inte ont då som tur var. Tyvärr kändes det lite då och då efter. Plus att en nerv eller något har kommit i klämm i min fot. Asläskigt. Sen gjord evi någon staffet, och jag lyckades springa 3 varv! yeeey.

Engelska. bajs. Läsa tjock bok. Historia. Blä. Komma ihåg alla saker. Renässans- pånyttfödelse. Men dte kunde jag innan. Spanska. Hatahata. fast denna gång inte allt för farligt. Avundsjuk på Lovisa som ska hoppa spanskan.

Men sen blev det äntligen fika med Lovosa! Vi skulle inte hinna till chokladcaffeét Puss&Kram som stänger redan 6! Vi åkte till Hammarby Sjöstad och gick runt i säkert tre kvart och bara pratade innan vi bestämde oss för ett fik. Vi ville ha glass, det var ju ändå ett glasscaffé. men det hade de minsann slutat att servera. Tog chai latte IGEN! Tog pulver istället för te, och det var inte lite sött! Men det var så jag ville ha :P Mycket trevlig stund. Och det tog ett tag. Vipps så var klockan över sju! Galet. Hur kan två timmar gå så snabbt? Dagen sluta med att jag sprang till bussen medans mamma fråga om jag hade druckigt. Jag blev sur. Hallå, det är en onsdag och klockan halv 8. Så dum i huvudet är jag inte. Inte än. Men om en månad. Då är jag nog det.

Jag tror jag blir förkyld snart.



Dagens citat:
J: Det är så här det känns att vara en svamp.

Kommentarer

  • Havrefraset säger:

    Oj 2 dagar i rad som inte vart så bra, torsdag kanske blir bättre. Inte för mig då, jobbar 12-24 imorn... urk, du hjälper till att fördriva 15 min i alla fall imorn =)

    2007-08-29 | 23:16:38

Kommentera inlägget här: