Marjott

Hej skola

Kategori: 2007

Och så har skolan startat ännu en gång. Lite trist kan man ju säga. Men ska förska vara positiv. Tex ska vi ju börja med psykologi och så ska jag sjunga i kör :) Plus stt måndagar och trosdagar är underbara! Går då bara två lektioner!! YEY! Värre är det med onsdagar... 8-5. Och det finns knappt några störiga håltimmar.

Idag var jag och några andra på Espresso house. Jag fick smaka Hannas chailatte, och OJ Vad den var god! Liksom jag HATAR te. Men denna var underbaaaar! Undrar vad de har hällt i den för att jag ska gilla den? Kanske socker och choklad? fast denh smaka pepparkakor. Så de har väl mosat söta pepparkakor i.

Och vart kan det hända att vi åt vår goda lunch? Öh, jo. Coffe house så klart. Go Ceasarsallad!

Hade så slappt idag, o man bortser från spanskan. (hatahatahata spanska)
Idrotten gick åt till planera. (Var de tvugna att stnga dörrarna exakt 11? bara för att vi kom 1 min över) Sen skulle vi ha engelska, men det fanns tyvärr (not) ingen sal lediga åt oss. Så vi fick hoppa över den lektionen. Det var jag väldigt ledsen över Jag som älskar all sorts språk. Sen var det historia, och eftersom läraren är en skön sådan så var det inte så farligt. Satt mest och skratta åt hans handstil och prata om hans nya tatuering. Okej, kanske inte riktigt då. Vi fick även in lite diskussion om vad historia var för oss.

Och sen då, så kom den gravt fruktade spanskan. WHY? Vi skulle få en ny lärare och det var jag så glad över. Tills hon börjar köra lite för mycket på en gång och jag får tänka way to much för att vara den första dagen. Sen ger hon oss en läxa. En läxa! Men hallå???! Är hon dum? Vill hon bli hatad poch få alla elever emot sig? Men grattis, du har lyckats. Jag har nämligen inte allt för stor lust att plocka fram tre foton och prata om dom i 5 minuter till på fredag. Ingen större lust alltså.

Men när vi slutat var jag så otroligt duktig att jag tränade. Medel-styrka tom! Men jag var inte så otroligt duktig att jag kom ihåg toffs minsann. Lite irriterande. Jag var asrädd at mina benm skulle börja göra ont, för dte var mycket hopp och skutt. Men det gjorde dom tack gode gud inte. Kommer ha träningsvärk i magen imororn säge rjag bara. Säkert i ben och armar med.

Åt kladdmuffins igår. Smeten var underbar och jag åt upp all glass.

Dagens citat:
-Åh, vad törstig jag är. Ska ta mej en öl.
-Vatten ska man dricka om man är törstig, öl om man är sugen.
*Paus paus*
-Sugen på vad?

Kommentarer

  • Havrefraset säger:

    De var ju jättegoda igår. Spara några om inte din mamma o pappa redan ätit upp dem =)

    2007-08-22 | 21:31:51
  • Marja säger:

    haha, det fanns inte så många kvar. Vi får dricka chailatte istället

    2007-08-22 | 21:37:14
    Bloggadress: http://www.marjott.blogg.se

Kommentera inlägget här: