Marjott

Hemma igen!

Kategori: 2007

Efter att ha vart bortrest i 20 dagar kom jag igår tillbaks till Sverige halv 7 på morgonen. Ganksa skönt att vara hemma igen :) Jag får tilbaks alla eterlängtade gamla vanor. Tex maten och träningen. Och idag har jag tränat!

image51
Jag framför utsikten över Filippinernas minsta vulkan, som jag tyvärr skymmer. Längst bort kan man tydligen även se China. I alla fall så går gränsen där omkring.

    

Men kommer sakna Filippinerna mycket! Tänk att inte få träffa alla människor och se allt på många år nu. Kommer säkert dröja minst 5 -10 år. Jag säger bara ett stort tack till min morbror som var som en sorts livvakt och skjutsa oss överallt som värsta privatschauffören. Vi lyckades alltså klara oss utan att åka taxi en enda gång! Han gick liksom upp innan 2 på morgonen för att kunna köra oss till flyget till Maasin. Lite kul var det även att dte var en del som trodde mamma var mitt och Fannys hembiträde :P
Mycket kul var det också att se The Simsons på bio (som enligt mej är asbra), bowla, gå på disco och åka skridskor. Dock var jag ungefär den sämsta någonsin på skridskor. Men bowlingen gick ju ganska bra! Det var lite kul för i slutet satt det en hel hög och följde vårt spel. Till slut applåderna några tom.

    

På lördag drar jag och Fanny till hennes sommarställe på Gotland. Vi har bestämt att vi ska ta morgonpromenader innan frukost på 30 min. Och så ska vi bada! Det gjorde vi bara två gånger i filippinerna. Dessutom bara i olika pooler. På Gotland ska vi vara tills på onsdagen därpå. Och sen är det mindre än en vecka kvar tills skolan. NAJ! snyft.

     

Ps. gick upp 1½-2 kilo, inte tre som jag trott. Fast som Fanny säger, det kommer senare. Plus att hälften av mina muskler har försvunnit. Tur att man är hemme igen då :)

Imorron sk jag se på "Andra sidan" eller vad den nu heter på bio. SKOJ! Och bada. Bada även idag. Tar igen allt nu. Nu när det är så fint väder här för ovenlighetensskull tydligen.

Dagens citat:
Jag: Kolla in min knöl på handen. Den är ju stor ju!
Fanny: Nej då! Alla har knölar, kolla in min! Din är ju inte alls stor.
Paus. Fanny känner på minhandknöl.
Fanny: HERRE GUD! HAHAHH! Shit! Jag måste fotaaaa!!!!

Kommentarer

  • Havfrefraset säger:

    Va skönt med träning!
    Gick den bra då?

    2007-08-07 | 23:30:03
  • Marja säger:

    jadå! Fast bas är alldeles för enkelt. Men anars skulle väl mitt ben pajja. Hurra för aerobics imorron!

    2007-08-08 | 11:00:01
    Bloggadress: http://www.marjott.blogg.se
  • Fanny säger:

    Ååååh, vilken underbar resa! Vill dit igen och träffa alla. Speciellt Loui, Trisha och Maria Corazon! Så underbara ungar!

    2007-08-08 | 19:01:22
    Bloggadress: http://filifanny.blogg.se

Kommentera inlägget här: