Marjott

Inte en helt pefekt dag

Kategori: 2007

Tisdag och nån slags klassens dag. Börjar med att Lollo är sjuk så jag får alltså ingen att möta och hjälp att hitta. Och jag och Jenny blir utelämnade till att bara vara två i år grupp! Sms:ar emelie och tänker möta henne, men får då veta att man bara ska mötas vid tunnelbanan. Jag är då förtidig och väntar i väntahallen i slussen. Väl där sätter jag mej längst in och framför mej till vänster sitter en väldigt full eller drogad kille. Eller man, runt 25 kanske. Han sitter på sin höga stol och halv slummrar till. Men inte har han ryggen mot ryggstödet, nej då. Utan han sitter lutad mot luften medans han knappt ens kan sitta! En gång höll han på¨att ramla och hela stolen åkte med, jag som snällt satt och läste min bok hoppade högt. En sekund sneare kom två poliser in.
De sa något i stil med: "Goddag min unge herre. Hur mår du? Är du full? Använder du narkotika?" Inte allt på en gång såklart, utan de väntade snällt på svar och var hur trevliga som helst. fast jag tror inte de kunde göra något. Han hade ju inte gjort något. Men det var ju mindre kul att två pliser blockerade min väg när jag skulle ut.

Jag möter iaf upp några ur klassen, åker till Zinkensdamm Och tror jag ska förfrysa. Mina händer säger jag bara! De var ungefär lika röda som X-stäng rutan i det högra hörnet! Klassen skulle iaf mötas där och vi skulle fika. Eftersom det var så jäkla kallt fick vi fika inomhus. Men hallå, ärligt, trodde någon att vi skulle få plats på ett fik? Vad är vi? Typ 30 pers. Vi delade iaf upp oss. Jag tänkte ta en smotthie, men när jag kom undefund med att de hade chai latte, så ville jag ju såklart ha det! Men dne var inte god. De hade kaffe i påriktigt. Och jag ogillar kaffe starkt. Väldigt starkt. Unefär lika mycket som jag ogillar all te utom te i chailatte. Vi fick sedan väldigt brott med att äta lunch. Jenny, Anna och jag bestämde oss för Subway. (på bussen hade vi väldigt roligt åt alla mins sagt konstiga människor som skriver kontakt annonser.) Kön tog evinnerlig tid. Så ca 3 i 12 börja vi äta. och vi skulle mötas 10 över. På ett väldigt skumt sätt hann vi...

Nu var det riktigt isande kallt. Men än hade dte inte börjat regna. Vi möttes och gick till en gräsplätt några hundra metar vid skolan. Där skulle vi senare möta ettorna och ha några härliga lekar. Jag och Jenny hade hoppa säck. Det fanns även norskfylla, äggleken, äpple-i-vatten-sockerbit-i-mjöl grejen mm. Vissa var hela sju pers i sin grupp! Men oj, vad glada vi blev när det börjja regna! Där stod jag och Jenny under mitt paraply som höll på att blåsa iväg. Mins askor är nu förövrigt mer gröna än vita. Sen kom de iaf, och det gick 6 killar i den klassen! 6! (tidigare gick det tydligen 8). Och hur många går det i den andra beteendeklassen? Jo, 1. En enda stakcars utelämnad kille. Hur tänkte man där? Tänktes det överhuvudtaget? Liksom: Ha! Vi placerar 8 killar i en klass. Oj, dte fanns en till! Nu jävlar ska vi låta honom lida.

De små barnen var väldigt duktiga. Mollys skor klara sig på 54 sekunder, medans lag 2, tror jag dte var, tog 1 min och 18 sek på seig. (oj, vad mitt minne koncentrerar sig på att komma ihåg nödvändiga saker).
En grupp var lite mesiga och två tjejer vägra doppa ansiktet i vatten och sen i mjöl. Vad är detta för egeoism? Desuutom hade redan resten av laget redan gjort det! Så dags att säga det då!

Jag var blöt, jag frös ihäl, mina skor var blöta och gröna, mina händer var röda, min känsel borta, och mitt hår i kaos!

Annars var det väl bra... In´gen riktig skola iaf... Förövrigt simma jag igår. Usch, vad trist det var.
Fast aerobicsen idag var skoj :) Men jag har dansat den redan 4 gånger nu! Och jag kunde dansen bra andra gången. Nu kan jag den i sömnen.
Imorron ska jag iaf fika med Lovisa! Och så är det kör. För mej iaf.

Oj, vad ingen kommer att läsa igenom allt det här.

Kommentarer

  • Lollo säger:

    jag läste
    varenda ord du skrev :P va fan synd att ja var sjuk, ja hade så gärnat vilja sett alla "småbarn" göra bort sig :)ja får väl ta o vänta till nollningen helt enkelt!

    2007-08-28 | 21:20:40
  • Havrefraset säger:

    Shit vilken dålig dag. fick känna på kylan då det kändes som man skulle dö på dagens runta runt sjön, men annars ska jag inte klaga på min dag. Blir nog en bättre dag imorn för dig, eller till helgen =)

    2007-08-29 | 01:19:56
  • Marja säger:

    Vilken tur att iaf nån läser min blogg :P
    Shit lollo, vad kul vi ska ha det!

    2007-08-29 | 22:22:21
    Bloggadress: http://www.marjott.blogg.se

Kommentera inlägget här: