Marjott

En paus i arbetandet

Kategori: 2007

En lång paus tror jag. Förhoppningsvis till imorron, allra minst. För först måste jag säkert gå ut med hunden, putsa fönstrena och rensa kylen. Allra minst. Och jag får inte glömma baka lusebullar, för imorron är det Lucia :) Åh, saknar faktiskt att gå luciatåg... Det var tider det.
Det är då alltså historia jag pluggar. Jag visste att vi skulle ha gjort som vi sagt och sett på filmer och sen haft prov. Nu ska vi istället skriva uppstaser (IGEN!) som tar en sisådär 20 år. Liksom kom själv på hur man kan se att den industriella revolutionen är en följd av det som händer under medeltiden och den tidig moderna perioden. Men jag är duktig och har kommit på orsaker. Tom alldeles själv, som han ville att man ska göra! Okej, jag har möjligen snott någon liten idé...

Okej, tidigt idag (klockan 10) hade jag körprov. Hugaligamej. Jag sjöng då nån stämma som jag kom på för stunden. Borde vara extra poäng för det. Nä, men sååå såligt gick det inte. Kommer ändå aldrig få mer än vg. Inte i nåt ämne. Möjligen historia. Har en chans på ca 50, alltså 2% chans för er som inte kan matte. Det är nog den högsta chans jag kommer att få. ganska bra. (hahha, jag borde fan få bra betyg, han tom kalla mej "min tp-tjej).
Det lite konstiga är att jag inte kan ett jota om historia, eller något annat ällmänbildande. Då är tom lollo bättre.

Ganska kul på idrotten för vi övade stunts! Men våga inte ställa mej på den där jäkla stolen. Jag är livrädd för att falla! fast jag föll iof rakt bak på en madrass. Spanskan är även den störtskön, för vi kollar på film! WO! imorron har jag bara en lektion. En lektion i skolan. Femton lektioner hemma. Yes. Not.

Kommentarer

  • Fanny säger:

    Sitter du och pluggar kl 00.13???

    2007-12-13 | 17:56:57
  • Marja säger:

    Jag är så illa tvungen!

    2007-12-13 | 19:14:24
    Bloggadress: http://www.marjott.blogg.se

Kommentera inlägget här: