Marjott

Yes yes! Helg, igen

Kategori: 2007

Är galet glad att ha helg, fast jag faktiskt bara gått tre dagar i skolan den här veckan. Nej, jag har faktiskt inte skolkat, utan bara haft jävligt tur. Så nu känns det som om det är tisdag imorron men dte är lördag! JAAA! Och då ska jag och Fanny shoppa julklappisar. och sen på kvällen bär det av til Lollo.

Idag, efter mentorsrådet satt jag vid datorn en stund i skolan, eftersom jag änså inte hade nått bättre för mej, för jag skulle träna halv 5. Blogg.se funkade tydligen inte, så jag kunde inte skriva i bloggen min som jag ville. Så istället läste jag mina blogginlägg från ca ett år tillbaks! Varför, varför var jag mycket roligare på att skriva då? Har jag bara blivit värdelös eller händer dte inte lika roliga saker längre? Kommer ihåg när den konstiga svenskavikarien kom. Ni vet han den där, blonda 24-åringen. Måste bara lägga in hans citat igen.

-Ni kanske skriver om Drottning Leffe. Hans liv kanske. Och att han är tvåkönad. HA!

-Min flickvän läste beteende, och då blir jag automatiskt insatt i det. Jag läste i en av hennes psykologiböcker och ingenting var självklart, inget var "1+1=2". Och jag förstod ingenting och blev helt dum i huvudet!

-En krönika är inte så att de måste vara en sida. I tdningen finns de på en sida. Fast inte på hela sidan, men på en sida. Lite mindra av en sida. Men om man skulle komma upp i en så där 14-15 sidor? Vad skulle ni kalla det då? En bok? Det skulle kanaske kallas novell. Det finns igen begränsning på att det ska vara 12½ sidor så är det en novell. Vad det är för skillnad på krönika och novell? Det finns ingen! Men på ungefär en sida brukar de gå på. Inte så här korta *håller upp ett papper*, eller de kan vara så. Ni går beteendevete va? Då måste ni ju tolka och hålla på.Då är det ju bra att jag inte svarar exakt, utan suddigt, så ni lär er!

Normal eller??

När jag läste mindes jag också hur äckligt jobbiga mina föräldar var. nej det var inte jag som var jobbig. Allt var faktiskt deras fel!

Igår - då jag var ledig- baka jag och Artur lussebullar. Eller han kom sent, så jag gjorde degen och så formade vi dom tillsammans. Snart jullov!

144062-66 144062-67 144062-68

Känns lite halvstressigt, måste fixa alla julklappar innan stoasyrran och Morgan kommer och firar lill-julafton hos oss. Och fast jag har frågar tre gånger när de kommer har jag glömt. Typ 21:a eller nåt. Och det är så att jag msåte göra det jäkla julklapparna. Ibland tar jag på mej alldeles för mycket arbete. Suck ^^ Jäkla historiaarbete också. Vill de ta död på mej?
Tydligen ja, för jag får ingen himla praktikplats. Jg tänker lätt låssas vara sjuk den veckan. Jag har rågat mäöngder! Okej, pappa har frågat.

Platser jag har frågat
1. Hos pappas jobb.
2. Nåt ställe som har knutning till pappas jobb.
3. Hos Fannys pappas jobb, nån läkar,psykoteroi grej. vet faktiskt inte alls vad det är...
4. Hos analytikerroteln hos polisen
5. Med pappa
6. Kanske inte räknas, men Anna skicka mejl till en juridikfirma
7. Nån forskningsgrej med beteevetarskapsinrikting

Kommentarer

  • Havrefraset säger:

    22a medelgympa, 24 kl 12
    jippi
    men sen blir det 2st biobesok under jullovet!

    2007-12-14 | 22:16:54

Kommentera inlägget här: