Marjott

Es verdaderamente difícil aprender el español

Kategori: 2007

Det är verkligen svårt att lära sig spanska. Visst, jag börjar lära mej mer. Jag får oftast tom mer än hälften rätt när jag ska pricka ut imperfekt och preteritum. Förut kunde jag lika gärna chansa, istället för att sitta och försöka klura ut rätt.
Min hjärna är överarbetad, väldigt överarbetad. Det var den tom i fredags. Då sa jag tex. hej då till Yamona, när jag precis träffa henne och skulle säga hej. Det roliga var att hon också sa hej då. Sedan tog det två sekunder innan hon och Fanny reagera på det jag sagt.  
Men jag fick iaf in ett träningspass i fredags och i lördags. Men jag hinner nu inte träna på hela veckan! So sad :( Bara dansen på torsdag. YEEY!

Imorron är det förresten semeldag! naej, måste gåååå. Åh, vad jag längtar tills nästa vecka. Sportlov!

Dagens citat:
- Ska du äta med oss idag?
- Nej, jag ska hinner inte gå på språket och äter tidigare.
- Vad skönt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: