Marjott

LOV!

Kategori: 2007

Nu har jag just skickat ivåg krimloggboken. Nu tänker jag inte plugga mer på hela lovet!!! (förutom lite geogrfi, max ett par timmar). Jag skulle kunna dansa av lycka! Fast dansa gör jag iaf...
Den här veckan har varit såå jobbig. Förstår seriöst inte hur jag klarat det. Har fram till nu jobbat (nästan)oavbrutet sedan förra torsdagen. Bortsett från lördagkväll, och lite halvt i tisdags. Även på fredagen,helgen till sent på kvällen (natten). Förstå hur allvarligt det är. Höll i och för sig också på att få ett antal sammanbrott, men nu är det över. Och det är LOV! Tur, för min hjärna behöver vila.

Hade samhällsprov idag, gick väl sådär. Kan ju säga att jag inte får Mvg iaf.
Igår hade jag spanska prov, gick väl sådär. Kan ju säga att jag inte får Vg iaf.
Lämnade igår också in min svenskaanalys.
I onsdags fick jag tillbaks mitt dataprov. Hade fel på en sak, så fick Vg+, det stod nästan mvg inom parantes.

Hade krimredovisning (powerpoint) i tisdags. HAHA!!! Gick väl sådär XD Fick vg iaf.

Det började med att Lollo och jag gömmer oss bakom var sin dator.
Lärare Stefan: Och nu kastar sig Louise bakom datorn. Vi börjar fnissa. Och det hjälpte tyvärr inte alls, för vi fick gå upp och redovisa.
När vi står där uppe inför hela klassen och ska redovisa, lutar sig Lollo fram mot mej och halvviskar "Marja, hur ska jag börja?" Hahhaha, så jag halvviskar tillbaks lite snabbt.
Och så går det helt okej i ett antal sekunder, då Lollo och Hanna pratar. Förutom att Lollo väser klicka fram nästa sak, till mej ^^ och förutom att hanna får prata till fel diagram.

Så blir det min tur. Och så börjar jag att prata... Efter ett tag blir det dags för mej att berätta om vår analys om varför ungdomar dricker alkohol. 
Så jag säger "Och varför ungdomar dri..." Men då säger Lollo NEJ! Det var tydligen ett helt annat diagram som ploppade upp.
Jag: ehhööuuhhum.... Ja... Vart ungdomar dricker alkohol. 40% dricker på fetser och som ni ser.. eehh..
Jag bara improviserar allt.
Sen när jag snackat klart om det diagrammet, klickas nästa fram.
Jag: Ja, och varför ungdomar dricker... säger jag i den där oups-det-blev-fel-förut-men-nu-kommer-blir-det-rätt-rösten.
Lollo, Hanna, Lärare, några i klassen: Neeej.
Jag kollar upp mot skärmen och ser att det är typ hur ofta ungdomar dricker som det står om där. Så jag bara fortsätter att improvisera. Jag förtstår inte hur vi lyckades att missa så mycket! Och hur lyckades just texten hamna så att jag blev tvungen att säga allt?! Typiskt Marjatur.

Sen blir det dags för VARFÖR de dricker. Och jag börjar fnissa. hahahahaa....
Sen kommer det diagrammet som Hanna skulle prata till men aldrig kom. Lyckat.
Hanna pratar om droger. Lollo klickar en gång för lite, så att hon pratar till fel bild. Då får hon klicka en gång extra nästa gång.
Då råkar hon klicka TRE gånger!!
Lollo: Åjsch!! Jag börjar fnissa. Några andra börjar fnissa.
Lollo *petar på mej*: OJ! Jag råka klicka en gång för mycket! Marja!!! Hur går jag tillbaks?!
Jag: Ehh.. Jag vet inte!!! Här tittar jag runt omkring mej och ser att de flesta bara skrattar och ler. Och så börjar jag och lollo (kanske hanna med) att skratta. KOMIK!
Anna i klassen: Piltangenterna!
Tillsist lyckas vi fixa till det rätt.
Och så ska jag börja klicka fram källorna. Men den vägrar komma fram, så det står våra namn där istället, vilket skulle komma efter källorna. Så jag som precis lärde mej hur man bläddrar tillbaks gör det. Men då kommer drogerna fram igen. Bläddra fram och tillsist kommer det rätt.
KLAR!
Vilken pärs!!!!!!!!! (stavning)

Dagens citat:
Dansläraren pekar på sitt ben och säger med en början till irriterad röst: Jag är ganska så säker på att det här är mitt vänstra ben!

Kommentarer

  • Fanny säger:

    haha. stackarna. trodde inte redovisningen hade gått så dåligt. Eller asså inte dåligt. Nä, nu blev det fel, men roligt var det att läsa om den iaf :P

    2007-02-23 | 22:42:06
  • Lollo säger:

    Hahaha! Ja, vår redovisning var klart den flummigaste :P jag fattar inte riktigt hur vi fick till det.. men men, allt löste ju sig tillslut som tur va ;)

    2007-02-23 | 23:35:00
  • anna säger:

    vad hände med citatet som du sa nån dag? *-) haha^^

    2007-02-23 | 23:39:18
    Bloggadress: http://annjull.blogg.se

Kommentera inlägget här: