Marjott

4 januari

Kategori: 2007

Igår gjorde jag något jag inte gjort på länge. Gått i stan. Alltså bara gått, utan att shoppa. Fast var däremot väldigt nära på att göra det, men jag kunde behärska mej. Grattis till mej. Tack.
Det var då Fanny och jag som gick. Vi skulle till Cirkus på Djurgården, för imorron ska vi dit ioch se Mamma Mia. Meningen att gå dit var att vi skulle hitta vägen senare, men förstår inte exakt varför, eftersom vi ska åka buss dit... Fast vi ville gå, så det var ju bara bra. Kruxet med allt var att det inte gick så bra att hitta till en början. Hahaa, jag är ju med, så det var inte sådär jätteöverraskande. Har ju gått där många gånger förut, men jag är så van att bara följa efter de personer jag går med och inte tänka hur jag tar mej dit, att jag aldrig vet vägen till någonstans! Får börja med att tänka vart jag går. För man vet ju aldrig, rätt som det är kommer Fanny att låta mej gå först, och då kommer det bli problem! Får komma ihåg att alltid ha med mej mobilen så att vi kan skaffa hjälp om vi skulle behöva ^^
Efter att ha tagit bussen tillbaks till stan från därborta gick vi lite i gallerian och sen bar det hem till Fanny. Nu har jag sett ännu fler Desperate Housewifes avsnitt. Spännade, måste se fler!
Senare på kvällen åkte vi hem till Gabbi. Det var länge sen man såg henne! Det var meningen att vi skulle typ spela spel och kort. Gick inte så där jättebra på den punkten :P Körde "Jag har aldrig" istället, fast utan alkohol vill jag påpeka! Haahahaa, var hur kul som helst!! Som sagt måste vi göra om det om ett halvår :)
Tur att vi hann med bussen hem! Fanny, du verkar inte riktigt lite på Gabbi när det gäller att hitta rätt^^ Och jag förstår dej. Det är bara att tänka tillbaks till den tiden då vi gick omkring och letade efter rätt plats i typ 45 minuter, sen gick fel och hittade inte den väg som enligt några killar "var omöjlig att missa", och efter det hamna i ett inhängnat område utan att veta hur vi tog oss dit, och sen typ klättra över ett staketet för att koma ut XD Skillnaden mellan oss är att jag erkänner att jag inte hittar ^^

Och idag gjorde jag något som jag inte heller har gjort på länge! Träffade Manny (eller emma)! och Fanny också, men det var inte något jag inte gjort på länge... Vi skulle iaf ses i stan och fika. Vi gick förbi kungshallarna och då kom jag att tänka på ett ställe jag fikat förut på. Så jag sa att vi kunde gå åt vänster för det kanske ligger där. Efter att ha gått en stund så börjar jag ge upp, för det verkar inte alls vara på rätt ställe. Till sist svänger vi åt höger, och jag säger att de där... (hmm. vad heter de? inte persiener XD de där skydden för regn och sol som finns över fönstrena utomhus? ja iaf dom menar jag) ***** är blåa, *pekar på några sånna längre ner på gatan* och säger "Men inte sån blå, utan mörkare". Fanny säger att det ser bra ut där iaf, och det visar sej att det var det stället! Haahaa...
Jag och Manny festar till på Varmchoklad och chokladboll. Mums ^^ fast blev ganska mätt! En bra fast onyttig lunch.
Där satt vi länge och pratade om mycket mellan himmel och jord. Hahaaa, jag säger som Fanny: vi har planer, bara att vänta och se ;) Bara planerna blir uträttade också. Det får vi se till att de blir!!
Tränade faktiskt sen när jag kom hem. Fast jag har inte tränat på gitarr eller piano sen iförrgår. Har inte hunnit... :S
Usch, pappa tjatar om att jag ska spela tennis imorron. Tro mej, jag har försökt. Kan inte ens träffa bollen! Den sporten har orsakat mej ett ärr på benet! Iof har jag ganka många ärr på benen, fast de börjar försvinna nu! YEY
Fortsätter tjata om lektioner och så.. Vill börja på dans. Anmälningspappret är påskrivet och redo att skickas iväg. Nu hänger allt på dej fanny ;) Jag går inte utan dej!!! Hahhaa, *flachbaks till cheerdansen*.


Dagens citat:
-Blåser det?
-Nej, förut hade jag persienner där.  
(Undrar lite varför majoriteten av alla citat är sagda utav Fanny XD)


Ett smart citat: Tjejer tänker mer på utsidan än på insidan för att killar har lättare att se än att tänka. 


  

Kommentarer

  • Johanna säger:

    menar du markiser? :P jag tycker att du är duktig som kunde gå i stan utan att shoppa! ;) men vad är det för hemliga planer ni har? Ha så kul på Mamma Mia imorgon!!

    2007-01-05 | 23:55:30
    Bloggadress: http://hannapannavattenkanna.blogg.se

Kommentera inlägget här: