Marjott

7 januari

Kategori: 2007

Hej igen : )
Nu har jag börjat att utforska mer i området runt där jag bor! Annars brukar jag gå samma gamla vägar och stigar. Ganska trist i längden. Men nu är det ändring på det!
Som igår till exempel gick jag till saltängen, där jag gått i skolan 1:an - 5:an. Värsta flaschbacksen!! Först trodde jag att de hade tagiot bort balansgången och blev skitsur, men upptäckte att den fanns kvar. Tur.
Kom också på att jag måste ha varit ganska jobbig när jag var liten. Typ helt plötsligt ville jag vara själv, och satte mej i ett rum för mej själv. Och sen när de andra kom in och undrade vad jag sysslade med, sa jag att jag vill vara ensam. hahaa, skulle jag aldrig göra nu XD
Eller när mamma vad där en dag och en annan unge och hennes mamma (jag var typ 7-8 och hon något år äldre), och då sa mamma att jag skulle leka med tjejen. Och jag sa "Nej, jag ville inte. Jag har tillräckligt med kompisar". Mamma: Man får aldrig för många vänner. "Jo, jag".
Sen gick jag också förbi mitt gamla lekis och pulkabacken där jag så ofta åkte pulka förut! Hahaha, älskar att åka pulka. Varför ska man växa upp och hålla på med vuxna saker, när man kan åka pulka?! Kom också att tänka på min dåvarande kompis A. Hon var min äldsta kompis. Shit vad vi hade kul XD
Kommer alltid att sakna dej för den du var då, även fast du säker knappt kommer ihåg vem jag är och typ ignorerar mej. Men det är nog lika bra att jag inte känner dej nu. Du har förändrats så mycket, så det är bäst att komma ihåg den som du var då.

Sen på kvällen hade jag och föräldrarna "lilljulafton" med Karin och Morgan. Kanske lite sent, men bättre sent än aldrig. De kanske ska flytta till Norge :S jahaa, hur blir det med vårat Kingdom Hearts då???? Jag vill föralltid ha spelkvällar med er! Och Morgan funderar på något eget företag, även om jag inte förstår vad det nu exakt var. Hoppas de bli miljonärer ^^ :P
Skulle jag starta ett företag skulle jag sälja låtar på datorn för några kronor. Fast det kanske inte skulle funka, alla bara laddar ner och att få liscens till att sälja kanske skulle vara för dyrt. Eller jag vet inte. Det kanske redan finns.... Gör det det?

Idag gick jag också en annorlunda promenad med hunden. Gick till ett ställe nära mej där jag brukade cylka runt runt (det var en återvändsgränd för bilar). Har inte varit där på många år, och när jag kom dit idagså bara kände jag Där genom "skogen" går en stig. Och jag bara jaha, får väl ta och testa om jag har rätt. Och ja, den fanns. Undrar när jag har gått där, kommer inte ihåg dte ett dugg. Jag fick också känslan att jag gått där för att gå till en linbana. När jag kommer till änden av den kanappt synliga stigen ser jag att jag kommiy till Skogalundsklippan. HU... den platsen är laddad av ångestfyllda minnen. Men jag hade verkligen inte på den tiden gått den stigen. Men jag börar iaf mitt sökandek efter linbanan, men hittar den inte. *snyft* Jag som ÄLSKAR, iaf älskade, linbanor. Inte för att jag hade planerat på att åka, men jag ville bara kolla lite. Efter att ha gått ett tag och inte vetat vart jag var, så hamna jag rätt och var nästan hemma :)
Jo, jussdet, så har jag tränat idag också.  : )

haha, justdet. Iförrgår på väg till mamma mia. fanny och jag skulle mötas tio i 3 vid slussen. Bussen går 14.31 hemmifrån mej. Jag ställer mej vid hållplatsen några minuter innan. Och jag kollar klolcan hela tiden. Den blir över 13.31. Jag förbannar att alla bussar alltid ska vara sena. Sen kollar jag på klockan för säker 10:de gången. 13.35. Ajdå, då kom jag på att jag hade ställt mej en timme förtidigt.

.......................................................................................................................
I wanna take you to a spot where
we can chill outside or we can see a movie I know that's what you like
If that's what your into- then that's what I'm into
Cause I know you like me, and you know that I do to
I wanna run down the street, get to the end
where we meet
I wanna watch you smile, that makes my life worth while
Feel so complete when with you, you always know what to do
I just wanna say today,
I love you


Don´t walk in front of me, I may not follow.
Don´t walk behind me, I may not lead.
Just walk beside me and be my friend.

Dagans citat: Som en åsna mellan två högar av hö.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: