Marjott

"Det har börjat en ny kille i vår klass." "var han bra?"

Kategori: 2007

En ny början på en ny vecka. Ganska rolig dag, med tanke på att det är måndag.
Dagen började med engelska klockan halv 9, ibörjan var vi bara 10 pers, men det fylldes på lite efterhand. vi diskuterade ämnet kärlek.  Lite småtråkigt, men bättre än prov som han verkar gilla att ge perosner den första lektionen på året.
Sen blidde det geografi, och återigen var jag en av de få som jobbade. Hahaa...Lollo, Anna och Jenny roade sej med att köra "Sol, moln och regn", en ny variant av sten, sax och påse XD Lollo sa att sol skulle vinna över moln men förlora över regn. Jag påpeka att det skulle vara tvärtom. Tydligen var jag alldeles för logisk :P Sen började läraren dra i mitt hår, och då kan man ju börja undra... XD Och så visade det sej att vi inte hade någon jympa! Tjohoooo, så bra!!!  Då skulle vi sluta 10 i 2!
Det blev iaf lunch för vi med sent språk. Så Jag, Fanny, Yamuna, Hanna och Jenny drog till il Piato och åt mackor/sallader. Jag försökte få Fanny att hoppa över språket med Jenny och mej, men hon var alldelles för snäll och sa att vi skulle lyssna på vårt samvete XD Vi började diskutera vilka borförklaringar som var bra att dra om man liksom bara skulle få för sej att inte orka med en lektion. (jenny visade sej vara duktig med ursäkter ;)). Ungdomsmotagningen var tydligen jäkligt smart, det kan jag tänka mej faktiskt. Då ska man ju dra med sej en annan också, så det blir kille och tjej! hahhah. Tandläkaren kan man ju alltid dra nångång ibland. Eller konvertera till muslim och gå ut och be hela tiden. typ. Men Yamuna kom med den seriöst bästa av dom alla (om man går på tyska): Jag är jude och tycker det är kränkande för mej att gå på tyska. Inte för att någon av oss är det, men om läraren börjar fråga är det bara säga att man blev det igår.
Och sen roade vi oss med att grilla sallad över ljuset.

Efter språket (som vi var duktiga och faktiskt gick på) satte jag och Jenny oss på tunnelbanan. På de fyra sätena bredvid satt en tant, och plötsligt bärjade hon prata med hög röst och vi började titta lite undrande på henne. Stationen efter kom Emmelie och Alex och säger att de bytt vagn för de ville gå fram så långt som möjligt. Tanten som typ halvskriker börjar hojta att "Gå du! Det är inte alla som kan gå! Gud kan få folk i rullstol att gå!" de sätter sej iag bredvid mej och jenny. Vi börjar skratta fast vi lyckas hejda oss lite grann. Som tur har jag med mej ett skrivhäfte som jag kan hålla framför ansiktet. Vi fnissar hur mycket som helst, och tanten börjar skrika om djävulensbarn ocg om snattning och att man ska lyssna på sitt samvet och inte ha sex före giftemål, för då är man med djävulen. Eller något liknande. Så skumt. Vid slussen ställer vi fyra oss vid dörrarna och bara skrattar och det känns som om tunnelbabe dörrarna tar en evighet på sej att öppnas. Sen skrattar vi några minuter till. Inte för att det egentligen var roligt, men trots det var det det roligaste som hänt på länge! Dålig humor you know. Men jag kan inte hjälpa det.

Hm.. Har träningsverk från att jag sprang igår. Hur dålig form får jag ha?! Men jag kunde glädja mej åt att jag hade iaf lite kondition kvar.

Imorron kommer artur hem : ) Det var faktiskt mer fyra veckor än 3.



Dagens citat: Oj vad kriminella vi är som skolkar från håltimmarna!

Jag: Det har faktiskt börjat en ny kille i våran klass!
-Jaha! Var han bra?

Det är inte herpes! Det var ett knäckebröd! Jag lovar!
Det vaaar faktiskt ett knäckebröd.

Kommentarer

  • anna säger:

    men marja lilla ;D nu måste jag rätta dig här!
    För det första, Lollo & Jenny körde moln, regn och sol - jag kom in mitt i skiten och försökte rätta dem men gav upp på en gång :p
    Sen så började "fröken" dra i mitt hår, men jag sa åt honom att dra i ditt - jag kunde ju inte se vad han ville visa när han höll på bakom min rygg ;D HAHA
    och sen så , ja Emmely och hennes knäckebröd - det var lite skoj det :D hahaha !

    2007-01-15 | 20:12:54
    Bloggadress: http://annjull.blogg.se

Kommentera inlägget här: