Marjott

Lite av varje

Kategori: meee

Jag var bara tvungen... Karin och Morgan kom hit, och då gjorde jag kladdkaka. Och som många vet (speciellt Fanny och Manny), så bara älskar jag kladdkakssmeten och äter upp typ halva. Shit vad sjukt gott det var!! Det är inte bra för mej att försöka vara nyttig, det är ju rena självplågeriet! Sen så var jag "tvungen" att äta massa fika när de kom hit också... Jag säger som Morgan: En gång är ingen gång. Fast en gång ganska många gånger blir mycket...

Helt plötsligt kom jag på att jag inte kört armbrytning på jättelänge!!! Jag som var super duktig på det förut. Tom pappa kunde inte få ner mej... Jag kommer ihåg på den gamla goda tiden i 7:an då jag typ vann över hela klassen! Även om jag hade lite svårt med vissa av killarna, så lektionen hann börja och läraren sa att jag skulle vinna nångång så att vi kunde börja ^^ åh! Vill köra! Någon som vågar anta utmaningen? Fast nu är jag inte lika bra längre :( Eller så har alla blivit bättre.

För några dagar sen gjorde jag varmchoklad, och jag råkade bränna fast mjölken i kastrullen. Ungefär lika dumt som att bränna pasta. Jag trodde det var omöjligt att bränna vätska. Tänkte aldrig på att fettet kunde skilja sig från vattnet och bränna fast i bottnen.
Och appropå ingenting, så har jag träningsverk i min högra vad fortfarande! Värre än igår. När jag vakna kunde jag knappt gå... Kul att bara ha en stark vad, för dne andra har jag inte ont i. Kan det ha någonting att göra med att mitt ena ben faktiskt är lite längre än det andra? Skumt, jag vet. Eller det var iaf det i 8:an.

Jag och Lollo diskuterade hur det var första gången vi möttes, första dagen i gymnasiet.  Det var så här (nästan), praktiskt taget så här:
Jag: Är det du som är Louise?
Lollo: Ja. Hur vet du det?
Jag: Jag har sett dej på bild.
Hahhaah! XD Udda! Men sen flöt det bara på, och alla trodde att vi hade känr varandra sen innan ^^

För några veckor sen gjorde jag ett test i tidningen om vilket yrke man passade till. typ 35-36 poäng var psykolog. Jag fick 35. Spookyness O_O Jag som hade halvt funderat på det! Även fast jag kommer ha alldeles för låga gymnasiepoäng, men ändå.
När jag tänker närmare på saker är det läskigt hur nära det yrket man funderar på, är likt sina föräldrars. Flera jag känner vill bli ungefär samma sak eller liknande. Egentligen vill jag inte bli det minsta lik min pappa på något enda sätt. Men så bra gick det! Plus att mamma sa att jag var lik pappa när han var i min ålder. Där dog en liten bit innuti mej.

Och nu har vi fått lite mycket prov tycker jag. Slut med det. Och så är jag liiite orolig inför tisdag. Skridskor. OMG, jag kan inte åka! Är livrädd för piggarna på mina skridskor. Jag vet att jag borde köpa hockeyrör, men om jag ändå aldrig åker så... Men så komemr skolan och tvingar oss. Vi ska tydligen åka baklänges. Skulle vara enklare om jag överhuvudtaget kunde åka framlänges.
Imorron på gympan blir det innebandy, jag kan inte innebandy, Jag träffar inte ens bollen. Det enda jag gör är att kasta klubban framför mål så at bollen stoppas. Och det är inte meningen och dte är förbjudet. Gode Gud låt mej inte skämmas lika myckety som när vi körde vollyboll. Låt inte läraren fråga mej om jag är okej. Snälla.

Och så har jag fått flera Stetson Hatts, nu kallade Sonjagon (och Brigade), låtar. Så bra!

Pappa frågade just mej att om jag skulle vara med på bingolotto, och det var en annan människa med. En skulle vinna typ 50000 och den andra upp mot en miljon. Och sen alla andra försvann ett tag, om jag skulle komma överens med den andra att vi skulle dela på pengarna. (dåligt förklarat, jag vet)
Jag kom fram till att jag skulle aldrig kommit på den idén och vart alldeles för blyg för att föreslå, men om den andra skulle frågar skulle jag nog ha gått med på det.

Dagens citat:
Karin: Vi ska vara borta från torsdgas morgon till söndag. *räknar på fingrarna*Torsdag, fredag och lördag natt. tre nätter.
Morgan: Jag tror vi förstod.
En timme senare.
Karin: Vi åker på torsdag. Så fredag, lördag söndag, tre kvällar.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: