Marjott

Nyårsdagen

Kategori: 2007

Gott nytt år!!

Nu är det bevisat. Jag har det sämsta lokalsinnet i världen (efter mamma). Jag skulle gå ut med hunden och tänkte att: Hey! varför gå den gamla tråkiga vägen runt sjön som jag går alldeles för ofta, och inte ta en ny väg?
Så det gjorde jag. Istället för att gå till sjön fortsatte jag rakt fram och svänge in på vägarna. Jag tänkte att jag skulle gå bara en bit utanför sjön och sen ta den vanliga skogsvägen. Jag kommer till insvängningen där man ska gå om man vill komma till skogen, men äh, jag tänker att jag ska ta nästa avfart till höger så kommer jag rätt iaf! Trodde jag ja. Problemet var att det inte fanns någon nästa avfart till höger. Jag kommer till duvnässkola och där går jag åt höger, men det krävs en till högersväng för mej att hamna rätt. Men den svängen vill inte infinna sig. På något sätt hamnar jag på reginavägen, som jag turligt nog har åkt bil till ganska ofta när jag var mindre så jag visst ungefär att man iaf kan komma hem till mej därifrån. Typiskt mej så har jag mobilen hemma, och jag börjar spela upp pinsamma senarion i mitt huvud XD
Efter att ha gått en bit så ser jag nacka forum och då vet jag att om jag skulle gå vilse så är det bara att gå ditåt så kan jag nog komma hem. men på något sätt försvann forum, har ingen aning hur! kanske något bombattentat....
Men då ser jag storängens tågstation, och då känner jag igen mej! Det är ju nära mej :) hahaha, bara ca 15 min hemifrån. Jag kom hem efter ett tag iaf!

AHHHHHHHHH! Är så sur!! Jag vill jättejättegärna spela piano! Verkligen super mycket (hos en lärare alltså)! Men jag vill OCKSÅ spela gitarr!! (Och så ska jag börja dansa, hoppas jag iaf, och det är väl nästan bestämt, så det tänker jag verkligen inte välja bort). MEN! Där kommer kruxet. Jag får bara välja att spela ett instrument för mina kära föräldrar. %&¤@¤/, WHY????
("Ska du jympa, dansa, spela gitarr och piano?? Det har du varken tid till eller vi råd med!") Vaddå "du har inte tid"??? Vad vet dom om det? Jäkla idioter. Klart jag har tid, annars får jag väl ta mej tid.
Buhuuu!  Förts lyssnar jag på en gitarr låt och då vill jag spela det. Men sen så byter jag till en pianolåt, och då typ dör jag av hur fint det är. Jag skulle nog klara av mer att lära mej gitarr hemma. För jag behöver nog en lärare när dte gäller piano. Men det behöver jag med båda!  ARRG! Kan so not bestämma mej.
Jag tänker inte bestämma mej!!!!! Jag ska köra båda. om jag så ska betala för det själv!! För jag VILL!! På något sätt ska jag. Som sagt när jag väl har bestämt mej är jag ganska svår att stoppa. Jag fick tex en hund. Även om det tog en sisådär 6 år av daglig tjatning.
Föräldrarna bara säger att jag ska börja med ett och efter ett år typ byta. men det funkar ju inte! Det blir ju försent då. Jag börjar ju ändå bli ganska "gammal", så dte är liksom HÖG tid att starta nu. Och tyvärr tror inte jag att jag är en sån som kan bli självlärd.


Att välja mellen piano ocg gitarr är som att välja mellan godis och.. och...äh, choklad!! (ser du, jag kan tom inte hitta något som är lika svårt att välja mellan)

Mina nyårslöften:

- Bli bra på gitarr
- Fortätta plugga lika hårt som jag alltid har gjort (minst)
- Ha den form jag hade förut

144062-9



 

(Min chokladros jag gjorde på chokladkursen)



 

Kommentarer

  • artur säger:

    hehe aa det är läskigt hur vilse man kan gå =)

    AA gör som hunden, tjata tjata tjata

    2007-01-02 | 13:04:33
    Bloggadress: http://hemlig.blogg.se

Kommentera inlägget här: