Marjott

Streetfunk

Kategori: 2007

Idag var det dagen då Fanny och Marja började dansa på StreetFunk.
Det började inte allt för bra. Var tvungen att stressa för att hinna. Väl framme där man skulle anmäla sig, sa hon tanten (Annika tror jag) att jag var tvungen att visa kvitto för att jag betalat via internet.
Så långt hade jag inte tänkt, för jag trodde nämligen att de bara kunde kollla upp att de hade fått pengarna från mej, eftersom pappa skrev namn och allt. Men nej då, det kunde de inte. Jag var tvungen att komma tillbaks imorron och lämna det.
Och jag förstår henne. Men för det behöver hon inte stå och predika i typ en halv timme och nästan skälla ut mej! Och så för att klargöra extra tydligt, eftersom jag var "en korkad liten flicka" (det lät nästan som det XD) strök hon under med överstrykningspennan där det stod att man skulle ta med sig kvitto och skrev en påminnelselapp och visade och berättade att hon skrev bredvid mitt namn att jag skulle komma imorron igen. Hon klargjorde att jag måste komma imorron för annars får jag inte gå och dansa där mer. Så står det inte i reglerna. Fast det är väl hon som är ägare och är fri till att komponer om reglerna närhelst hon vill.
När Fanny kommer och lämnar fram kontanter säger hon:
- På dej är det iaf ordning och reda. Det var det inte på henne. *pekar på mej* Dina föräldrar har varit duktiga. *Hon vänder sej om till mej och säger:* Du får skylla på dina föräldrar.
Jag bara tänkte "Ahmen, lägg av." liksom orka bry sej! Hela situationen var ganska komisk. shit asså.

Men att dansa var kul! Det var enklara än vad jag trodde. Och mindre ansträngande. men det var nog bara nystart. Nästa gång, då jäklar.

Idag fick jag också tillbaks samprovet. Gick inte alls som jag ville. Tydligen hade jag missförstått hela MVG uppgiften. Jag som hade kämpat så med den!


Men det var väldigt skönt att ha förlängd luch. Heya Platini. Men usch för svettkaffe XD Plus att jag vräkte i mej läkerol. Det är som mitt godis.

Ps. How to save a life med The fray är bra : )



Dagens roliga Fanny:
Fanny spärrar upp ögonen till max och ser helt förskrcäkt ut och säger:
- Jag hittade en hemsida!!!!!!!! Jag vet inte vad den heter!!!

2 min senare. Fannys spärrar upp ögonen och säger:
-Igår såg jag en film..
Jag: Ja vet inte vad den heter!!!!

Citat:
M: Nej, det belv fel! Nu står det "tillfälle" under efternamnen.
Jag: Men när du gör rätt så blir det bra!





 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: