Marjott

Stripaerobics och det evinnerliga tjatandet

Kategori: meee

Hahaa! jag blev just påmind av hannapannavattenkannas blogg om stripaerobics!!! Vad säger ni Fanny och Gabbi? ;) vi diskuterade ju om det. Personligen tycker jag det låter jätteskoj (känner en som har gått på det). Jag är iaf med på att börja, bara för vem som helst att joina : )

Igår såg jag och Fanny på mamma mia. Den musikalen var hur bra som helst!! Gillade när bryggan upphöjdes, röken spreds på marken, månen kom ner, allt blev mörkt utom månen, och paret vandrar bort mot ljuset. Så romantikst!
Och efter fick vi och några träffa hon som spelade mamman i föreställningen! En gnutta coolt!! De hade tydligen spelat 503 föreställningar. Halt galet! Snacka om uttjatat :S Fast de tyckte tydligen bara det var roligt. Om vi nu ska lita på vad de säger.
Tack Fanny för biljetten! Supersnällt ^^

Och sen till det vi alla redan visste. Meine Eltern sind wirklich verrückt. Verkligen konstiga!!!! De är så hyper strikta.
Marja, Sverige är ökänt för deras slapphänthet. Det är säkert därför alla tar självmord i många andra länder. Marja, Sverige är känt för deras höga själmordtal! Ja, för att landet är så jäkla utseendefixerat!
Här står det att många blir olyckliga när de blir stora om blablablaaaa.... Säkert för att föräldrarna stöter ut sina barn!! Din mamma är katolik, så du får respektera henne. A, men sure. verkligen jättekatolik. NOT! Och jag är protestant så respektera mej.
Ibörjan, innan pappa hade kommit hem, bara skrek jag på mamma om hur dum hon var. Men jag hade en föraning om att de inte skulle hjälpa. Ofta så får jag som jag vill när dte gäller mamma men inte på just vissa punkter. Men så läste jag i min psykoligibok om bra sätt att argumnetera.
Så när pappa kom hem så börja jag prata lungt om hur konstig mamma var. Att jag är den enda jag känner som har en sån dum regel, att jag inte kommer bli olyckig och dö i förtid. Att det inte behöver hända ofta, bara ibland (iaf til en början :p). Ingen annan jag vet har blivit helt psyko. Och så jämför jag lite.  Du kan ju inte jämföra det och det! Det är ju tootalt olkia sätt.
Men hallå! Liksom ge mej ett ända liten vettig anledning så ska jag lyssna. Mamma kom ju med den bästa ahaha. Du är under 18.  No, shit! liksom. behöve rjag säga att de inte kom med någon vettig anledning. Den seriöst bästa skulle isåfall vara pappas Här står det att många blir olyckliga när de blir äldre om  vad det nu var. Okejj..?? Då borde du inte köra bil, för du kan dö i en olycka. Vi borde alla ha hjälm på oss för taket kan falla in! Jag körde också den såkallade "spegel taktiken" XD Och jag lyckades att inte skrika, lyssna på pappa, verka förstående med mina "jag förstår att ni....", tänkte win-win, itsället för win-lose, körde "sök först förståelse, sen att bli förstådd", få dom att förstå att jag behöver en bra anledning till varför osv. Och ja, jag tror jag vann! ^^ Pappa sa tillslut mhmm.. och så gick han! Yes, yes!!
Den där boken är både bra och dålig. Boken ger mej tipps, men den ger även mina föräldrar tipps. det står typ att man inte ska ha sex före giftemål, avhållsamhet är det enda säkra, bajsbajssss (fast jag har inte kommit så långt i boken, kanske står något vettigare i den senare XD)..... Och likande som om föräldrar alltid har rätt.  Yea.. right.
Varför ska jag just ha blivit födda hos såna stränga människor??? Här krävs en förändring!

Dagens citat: Seek first to understand, then to be understood.

Jäkligt smart faktiskt. Alla vill ju bli förstådda, så det bästa är om du försöker förstå. Det gör dej till en bra vän. Många tror att de vet allt, fast de bara ser en del, vilket gör att man bara vet lite av sanningen. Vilket leder till missföråelse. Ibland.

Kommentarer

  • Fanny säger:

    Vad var det ni bråkade om`?

    2007-01-06 | 14:44:53
    Bloggadress: http://filifanny.blogg.se
  • Johanna säger:

    jag förstår inte riktigt dt där.. bråkade du med dina föräldrar om nåt särskilt? och juste, vill du att jag ska svara på dina kommentarer som du skrver till mig i min blogg eller i din? det kan bli rätt krångligt.. :P

    2007-01-07 | 14:04:46
    Bloggadress: http://hannapannavattenkanna.blogg.se
  • Johanna säger:

    jo jag förstod nästan det, du ville liksom skriva om det men inte vad ämnet var, eller hur? ;) okej då gör vi så :)

    2007-01-07 | 21:04:42
    Bloggadress: http://hannapannavattenkanna.blogg.se

Kommentera inlägget här: