Marjott

torsdag 18 januari

Kategori: 2007

Shit pommfritt vad jag ville hem idag! Hade verkligen minus minus hundra i lust att gå i skolan. Mycket värre än vanligt! Men Fanny ville inte hoppa över spanskan, och eftersom jag gör allt Fanny gör, gick jag som den duktiga människa jag är på spanskan också.

Jag var typ hur virrig som helst idag. Börja med att jag glömde mina spanska böcker och läxa hemma. Yey liksom! Men som jag och lollo uttrycker det "vad skulle David ha gjort?" :P säkert ha skolkat iof...
Sen glömde jag min bok på skåpet men kom på det efter ett litet tag. Och när jag ska betala min Dextrosol (som för övrigt snart är uppäten XD, inte bara av mej måste jag nämna ahhaha) så försöker jag betala med dextrosolen istället för pengarna! Och när jag ska ta ut några böcker ur mitt skåp, stoppar jag in jackan men glömmer böckerna... Plus massa andra saker spm jag är alldeles för virrig för att komma ihåg.

Idag har jag skrattat mer än vad jag gjort på länge! Iaf sen torsdags.
När vi åt lunch började jag och Fanny prata om ungefär det roligaste vi någonsin sett i hela våra liv, och när Fanny skulle förklara dennna roliga situation för de utomstående så får hon typ inte ut sej så mycket annat än skratt. Och där sitter jag och typ skrattar så att jag... euuhm, låt oss säga att jag skrattade väldigt högt, typ gråtskrattar och får ont i magen. Ha, ett friskis pass på direkten liksom! Gug gud gud vad kuuuul! Fast varför låter det aldrig lika kul när man berättar som i verkligheten? Eller jag kan iof tänka ut varför men ändå..
Sen på väg tillbaks till skolan berättar Fanny om gårdagens upplevelser med "Mint i ett orange folie papper". Rocher? Nej. Och tro det eller ej men det var bättre än ett kinderägg, enlig henne. iställer för tre i ett, godis, leksak och överraskning (Vem fan kom på det? Leksaken och överrsakningeh är samma sak puckon). De här roliga godisarna var tydligen  4 i ett!!! Godis, leksak (foliepappret), någontong och någonting. Någontng, och nåontng visade sej efter att jag skrattat ut sisådär 100 kilo luft, vara kreavit tänkande, och överraskning (återigen foliepappert). Varför bara inte köpa lite foliepapper då??? Och varför, varför gjorde du en kantarell? Du kunde ju ha gjort en till räv, eller katt eller vad det var.
Och sen hade jag väldigt kul med min plast-pappersrulle. Sorry lollo, hoppas jag inte pratade allt för högt i den allt för nära ditt öra XD

Vi hade svenska idag. Denna lite udda 24-åriga vikarie berättade att han ska vara kvar i 2 veckor till. Min reaktion "Herregud". Hahah, han är så kul. När han skulle läsa upp alla namn sa han fel ganska ofta.
Ett kul citat från den lektionen: - Refterat. Är det någon som har gjort ett refrat någon gång? Kanske sett en fotbollsmatsch och sen refererat?
J: Ja, jag har.
Lärare: jaha! Hur gjorde du då. när då?
J: När jag var liten. Jag bara såg och sa det som kom upp i huvudet.
Lärare: Va? För vem.
J: För mej själv.
(Lärare: Du menar komentera.) Fast det var mycket roligare, kom bara inte ihåg eftersom jag var helt död i hjärnan och missbruka dextrosol.

Och sen på Geografin! Vi skulle göra en "snygg anteckning om atmosfärens innehåll, egenskaper och uppdelning". Vissa hade varit kreativare än andra och tom ritat! Jag var inte en av den vissa. Han tar allas papper och säger åt en tjej att säga ett nummer mellan 1 och 10. Hon säger 5. Tydligen så tänker han högt läsa upp det 5:e papperet som ligger i högen. Och vems papper visar sej det vara? Jo, självklart mitt! Why? varför ska jag alltid utsättas?
Rolig komentar däriftån:
Lärare: Och de kom till grekland och var så kära.
Han gå fram till en tjej i klassen, petar henna på armen.
Lärare: Ungefär som du och jag är nu.
Så udda!

Jag har också märkt att alla inte är så där jättetrevliga i klassen mot varandra. typ "jag sa ju det, pucko!" men det är kul att lyssna på.


Ps. Jag grät inte när jag sa att that '70s hade slutat för dagen.

Nu måste jag göra matteläxan.


Den galet rolig händelse som hade hänt: D och P har karateuppvisning, och Fanny och jag är där. Efter uppvisningen står alla och hänger lite. D:s lillebrorsa är också där och typ petade på D hela tiden. Och D har typ "karatevapen" i händerna -vassa sådanna (tror jag).
En stund går och en tant kommer fram bakom D och ska fråga honom en sak. D vänder sig blixtsnabbt om samtidigt som han ger ifrån sig något högt karateljud och sätter vapnena i kors nedanför den här stackars förskräckta tantens hals. Hon blev lite förvånad, och D ursäkta sig. Jag och Fanny dog. P tyckte inte det var så kul eftersom han tydligen var van... Ska nog börja på karate bara därför.

Kommentarer

  • Fanny säger:

    HAHA XD
    Marja, du har gett mig dagen stora skratt igen! Gud vad jag skrattade nu när jag läste inlägget. Kramp i magen!
    Men det var faktiskt inte igår vi gjorde foliegrejerna ;) det var typ vid nyår... :P

    2007-01-18 | 19:21:24
    Bloggadress: http://filifanny.blogg.se
  • Fanny säger:

    sen var det inte jag som gjorde kantarellen :P

    2007-01-18 | 19:23:37
    Bloggadress: http://filifanny.blogg.se
  • Pabri säger:

    "D" gör sådana där påhopp lite då och då... ;) men mest på mig :P

    Det var nog jag som gjorde kantarellen... som kanske mer bara var ett skydd... en bostad kan man säga ;)

    2007-01-18 | 20:22:47
    Bloggadress: http://pabri.blogg.se
  • anna säger:

    helt enkelt bästa bloggen, fyfan vad kul :D
    okey jag erkänner, jag var delaktig i dextrosolätandet (a) & ja, vi som snackar om att alla elever och lärare har nåt tillsammans (?) eleni och "fröken" är ett PRAKTEXEMPEL :D
    & förövrigt så finns inget lika bra exempel för mig och uknowwho^^
    PUSS (L)

    2007-01-18 | 22:21:29
    Bloggadress: http://annjull.blogg.se

Kommentera inlägget här: