Marjott

Torsdag

Kategori: 2007

Yey, bara en skoldag kvar tills helgen! Visserligen har jag bara gått 2(½) dag i skolan den här veckan, men ändå...
Vår svenska lärare var tydligen sjuk idag (fast vänta lite, är inte hon också vikarie), så vi hade en vikarie. En lite annorlunda vikarie XD Och jag tyckte att han såg äldre ut än 24! Hahhaah! Han var skoj :P Kanske inte en så bra och kunnig lärare än så länge. Vi pratade om Kåseri, Kolumner och krönikor, han var inte den bästa på att ge exempel och så. Han frågade tom om vi visste vad en novell var!

Citat från den lektionen:
-Ni kanske skriver om Drottning Leffe. Hans liv kanske. Och att han är tvåkönad. HA!

-Min flickvän läste beteende, och då blir jag automatiskt insatt i det. Jag läste i en av hennes psykologiböcker och ingenting var självklart, inget var "1+1=2". Och jag förstod ingenting och blev helt dum i huvudet!

-En krönika är inte så att de måste vara en sida. I tdningen finns de på en sida. Fast inte på hela sidan, men på en sida. Lite mindra av en sida. Men om man skulle komma upp i en så där 14-15 sidor? Vad skulle ni kalla det då? En bok? Det skulle kanaske kallas novell. Det finns igen begränsning på att det ska vara 12½ sidor så är det en novell. Vad det är för skillnad på krönika och novell? Det finns ingen! Men på ungefär en sida brukar de gå på. Inte så här korta *håller upp ett papper*, eller de kan vara så. Ni går beteendevete va? Då måste ni ju tolka och hålla på.Då är det ju bra att jag inte svarar exakt, utan suddigt, så ni lär er!
(Ser ni jag lyssna iaf ;))

Sen efter ett tag skulle vi gå och leta upp krönikor, kolumner och kåseri på internet. Vi sökte på "krönikor" på google, när vi inte fick fram något vettigt satte vi oss och pratade i ljushallen i de typ 30 resterande minuterna av lektionen.

Efter en lunch på Coffe house by George (igen) med Fanny, Yamuna och Jenny (som förövrigt inte har slutat :))hade vi Samhälle. Vår lärare hade varit i Thailand i typ 6 veckor (ganska så brun) men han har fortfarande inte rättat våra hemtentor!!! Men när vi står där i korridoren och väntar på honom, så kommer han iaf vandrandes.
Citat av en kille i klassen: Shit vad alla tjejer börjar le när han kommer.
Hahhahaha, det kanske ligger en poäng där någonstans.

Sista levnadsläre lektionen igår, fick vg+ på uppsatsen och vg som slutbetyg. Var faktiskt orolig att jag skulle få G!!! Men jag trodde att jag skulle få det jag fick. Nu börjar vi 11 på onsdgar. Ja jajajajaajja!!!! Och då blev man samtidigt lite rikare eftersom mamma mutar mej med bra betyg : )

Ps.Jäklar vad sugen jag var på pizza igår!! Jäklar vad jag 97% av tiden är sugen på godis. Och jag är jäkligt beroende av läggglans.


Dagens citat:
-Har ni nångång läst en novell? Har ni hört det ordet?
-Nej, jag är uppväxt i en sten.

Kommentarer

  • Lollo säger:

    Hahahahaha, dem där citaten är sååå roliga! Det ska bli intressant och se vad han säger för flummigt nästa svenska lektion :P

    2007-01-11 | 20:53:18
  • Jenny säger:

    HAHAHAHAHAHA.. Var det jag som sa det där med stenen? :S

    2007-01-12 | 18:17:51
  • Johanna säger:

    fina citat av läraren :P ;) jag har faktiskt inte ätit godis på tolv dagar! istället har chips blivit min närmaste vän.. haahhaha! :s

    2007-01-12 | 22:50:44
    Bloggadress: http://hannapannavattenkanna.blogg.se
  • annaa säger:

    hahahhaha gubben utan hår är fan klockrent puckad :D

    2007-01-14 | 12:44:21
    Bloggadress: http://annjull.blogg.se

Kommentera inlägget här: