Marjott

Träningsvärk (se jag stavar med ä för en gångs skull)

Kategori: 2007

Återigen sitter jag här istället för att göra mina läxor... Ajdå. Jag har inte pluggat hemma på tre dagar. Fast idag hjälpte pappa mej med ett göörsvårt mattetal. Helt jäkla sjukt att de ens tänker på möjligheten att sånna som jag ska klara det!




Igår hade jag snödag med Fanny! WEEY! ^^ Elakt att det var minusgrader, så att det inte var kramsnö. Då fick vi istället göra snöänglar. Fast vi vågade oss på att göra en diglett från pokemón. (det tog ett tag att komma på vad den hette). Men hallå, Diglett måste ju ha näsa och mun! Så vi gick in och hämta två köttbullar och en potatis. Fast nu är kötbullarna borta... Fanny kanske blev hungrig...

digglet
(Jag vet att Fanny redan använt den här på Filifanny.blogg.se, men jag tar den jag med)

Hur hon nu kan vara hungrig efter att vi baka scones och åt fyra stycken. FYRA stycken var!!!!!!! Galet att jag kan få i mej så mycket. Och så blev det chips på kvällen. Jag kan inte vara nyttig i sällskap.
Och så hade vi ett tvåmanna snöbollskrig! KUL! Så länge sen sist. Fanny gjorde också ett tafatt försök att mula mej. Jag vågade inte göra tillbaks för "Fanny, inte för att vara elak. Men jag är starkare än dej". Hahahhahaahahaaa!!!!!! XD (Ingen förstår det där mer än jag, Fanny och möjligvis Gabbi.)
Jag klättrade också i träd, och lyckades att inte ramla. Jag hjulade (stavning?) och gjorde rundat och kullerbyttor också! Så nu har jag ännu mer träningsvärk än bara i min arm från armbrytningen. Hela jag har träningsvärk.

Ja, armbrytningen. Nej, det gick inte så bra XD Och idag, efter att Fanny och jag tränat på friskis, så visade jag mina högerarms muskler och sa att "visst är de större än de vänstra?" Från början envisades hon med att det säkert bara var svullet. Men sen gav hon upp lite grann och sa att "Såklart att det var nya muskler från armbrytningen i fredags". Ja men eller hur : ) Liksom vadå svullet? Typ värsta blödningen, eller?! För inte svullnar man upp efter träningsvärk? Något jag missat?

Ps: Mina blåmärken sen i tisdags finns kvar.

144062-10

Dagens Fanny:
-Men hur kan du få träningsvärk av armbrytning?
Jag böjer och viftar lite med min högraarm neråt åt höger, alltså åt det hållet som armen inte naturligt har ett läge i. Med andra ord: I det läge som man har när man förlorar.
- Jaha.. Åt det hållet...

Citat:
Marja, kan du inte vara tyst?! säger Fanny efter att den tredje gången ha glömt bort vad hon ska säga på 30 sek. Det kanske säger mer om hennes minne än om mitt jagkaninteslutaprata-syndrom.

Kommentarer

  • Fanny säger:

    Haha XD Att du alltid lyckas få mig att skratta med dina blogginlägg!

    2007-01-28 | 15:34:22
    Bloggadress: http://filifanny.blogg.se

Kommentera inlägget här: