Marjott

Typiskt också, men jag fick shoppa iaf

Kategori: meee

Eftersom jag tjatade så igår, bestämde vi oss för att vi skulle kolla på ett piano idag. Och det verkade bra och pappa skulle ringa och höra på flyttningfirmor. Då pappa är väldigt snål tyckte han att det var alldeles för dyrt med nästan 4000 för at flytta pianot. Så ja, det blev inget!!!!!!!!!!!!!!!!! fast de lovade mej ett annat piano nån annangång. (Vilket kommer att resultera i typ att jag får saken om månader och brytna ryggar och höga sjukhus kostander...) Det kanske blir ett gammalt piano som är dåligt. Men det får jag väl börja med. Sen när jag blir världsmästare i piano, kan jag bara försöra några stängar och säga att jag behöver ett proffspianio.
Men jag blev iaf sjuktsur och fick typ hyperventlilera, och sen stack jag till slussen utan att säga något och vägrade svara i mobilen.
Och i slussen skulle jag möta Johanna för vi skulle shoppa! Där blev jag iaf glad, mitt i det sorgsna.
Vi åkte till gallerian där vi hittade massor av fina saker. Nu har jag då tyvärr råkat spenderat typ 2000 på en vecka. Får nog skära ner lite på shoppandet, men det är så svååårt.
Får antingen skaffa ett högbetalande jobb, eller gifta mej rik ^^ Eh, efter att ha sett på Desperate Housewifes satsar jag nog hellre på att få ett bra jobb...

Såg massor av värmdö-skolefolk överallt! På vägen hem träffa jag också Lovisa och hennes kompisar, kul kul : )

Fortsätter att öva på gitarr-spelandet. Går ganska bra. Kan bara inte förstå grunden bakom typ 6 och 7 och maj efter accordet. Vad ska det egentligen betyda? Jag vill liksom veta grunden bakom namnet och inte bara spela som det står utan att tänka. det ändå jag vet är att man lyfter bort ett finger från grundaccordet... Men jag har lärt mej vad tex D/F# betyder, det är ju ett D med ett fiss! haha, att det var så enkelt. Har också börjat (föröka iaf) lära mej hur man plockar och barréaccord.  sen tycker jag också dim är lite udda.. Därför behöver jag en lärare som kan lära mej! Pappa säger att han kan lära mej, men jag säger att då blir jag bara irriterad. Då säger han att det är ju då mitt fel och sen slutar allt med att jag börjar skrika och blir grymt irriterad.

Om jag nu ska välja mellan att lära mej spela gitarr och piano hos en lärare tror jag att jag ska välja gitarr. Jag kan ju ändå grunderna i piano. Säger vi... Först tänkte jag välja piano bara för att det är dyrare.. (tror jag iaf). men sen kom jag på att det kanske inte var så smart. Jag måste lära mej att bli mer säker i gitarr.

PS. Ska nu anmäla mej till dansen. Bara det inte är fullt redan. Det får bara inte vara det.


Dagens citat: Marja! Hur mycket har du druckit??! Du är ju alldeles suddig!!

Kommentarer

  • Fanny säger:

    Haha xD Bästa citatet!
    Tror att maj6 och maj7 och de där är att man lägger till sjätte och sjunde tonen i ackordet. asså sjätte i 6, och sjunde i 7 ;)

    2007-01-02 | 22:57:27
    Bloggadress: http://filifanny.blogg.se

Kommentera inlägget här: