Marjott

Tisdag

Kategori: 2007

Är inte så sjuk. Har bara lite ont i huvudet lite då och då, lite täpt i näsan, nyser och ont i halsen. Och inte blev halsen bättre när jag fick ett litet vredesutbrott då mamma lyckades städa mitt rum och slänga allt jag äger och har!!!!!!!!!!!!!!!! Så sjukt irrirerande... Whyy har jag ingen nyckel till mitt rum? Fast Mirre måste ju också komma in och ut... Och appropå Mirre så fyllde hon år i lördags! Och dte glömde jag tills Fanny frågade när hon fyllde år Förlååååt:( Fast Fanny sa att det bara var en hund och att det inte gjorde något. Visste inte om jag skulle bli lättad eller slå till henne :P

Hade språkdag idag. Först fick vi lysnna på två personer som spela massa låtar på stränginstrument. Sen fick vi dansa, och det var inte det lättaste, men kul att se alla som inte kunde dansa så bra (eller jag mena sämre än mej)^^

Igår var väl en sån där dag som bara var hyffsat trist. Fast ganska kul när vi skulle skriva artiklar på engelskan. Och fick g på spanskaprovet. Hade inte förväntat mej något annat.

Dålig sak nummer 1:
Det var måndag. En relativt dålig dag i genomsnitt.

Dålig sak nummer 2:
Under slutet av geogrfilektionen föreslår Jenny att vi ska låtsas plocka ihop våra saker och resa oss upp och se hur reaktionen blir, och se om någon skulle tro att vi sklulle gå och lektionen var slut.
Men det visar sig att jag var den enda som reste mej upp. Och självklart ser geografiläraren det. Vet inte om han trodde att jag tänkte gå. Men han går iaf sakta fram mot mej, medna sjag skrattar liter osäkert och försöker gömma mej lite. Så drar han mej lite i håret och säger "Är du lite busig idag?". Jag försvarar mej att "Jag har läst 4 eller ehh, 3 sidor". Han trodde mej inte. Sen petar han mej på näsan, går fram till tavlan och sägar att vi slutar.

Dålig sak nummer 3:
Det är jympaletion, och vi ska köra bollekar. Något som jag trodde skulle bli kul. Men när vi kör parfotboll är dte inte kul någonstans. Jag och Margaux krokar arm med varandra och vi börjar snacka om när vi gjort självmål i det förflutna, och hur pinsamt det var. Och efter kanske 30 sek kommer bollen fram till mej, jag sparkar till den och den rullar i mål. Jag fattar inte vad jag gjort förän någon frågade vad jag gjorde. Ouups, fel mål. Osis.

Ps. Fanny, jag och Yamona tog 96 bilder på oss idag.



Dagens händelse (Long time ago): Fanny, jag och filippa badar i lånsjön. Pappa står på land och kastar en tennisboll åt oss som vi fångar ock kastar tillbaka. På land finns det några männsikor, bland annat en mamma och hennes kanske 3-åriga dotter. Filippa fångar tennisbollen, men när hon ska kasta tillbaka den blir det inte exakt som hon tänkt sej. Hon slänger bollen på mamman. Fanny får tag i bollen och säger något nedvärderande om Filippas kast och att hon ska kasta tillbaka bollen. Men ajdå.... Fanny kastar bollen med full kraft på den stackars intet ont andande lilla flickan istället! tur att jag var där och kunde kasta tillbaka bollen säkert till pappa.

Kommentarer

  • Fanny säger:

    Haha xD

    2007-03-14 | 10:38:50
    Bloggadress: http://filifanny.blogg.se
  • Jenny säger:

    hahahhaha! Det där med geografin vad ju skit kul ;)

    2007-03-14 | 18:40:08

Kommentera inlägget här: