Marjott

Tisdag

Kategori: 2007

Som vanligt har jag egentligen inte tid att skriva, men jag gör det ändå för någon gång måste jag ju göra det. SÅ det kanske blir lite oförsåeligt och flummigt. (ehh, dte kan väl ändå knappast bli mer flummigt och oförsåeligt än det var i lördags?!).

Idag skulle jag träna, men eftersom jag och Lollo var i stan till 3 och jag inte alls var hemma innan 2 som vi hade tänk, strunta jag i träningen eftersom jag annars knappt skulle hinna plugga! Fast vi hade svenska till kl. 5 på valfitt ställe, men ofta man åker dirket hem och skriver den där debattuppstasen! Jag skrev den runt 4. En del av den, aknske 1/4 del... svååååårt. Och dne ska jag ha ett färdiogt utkast på tordag. Ajdå, är allt jag säger.

I stan hitta jag iaf lite smått och gott. Så.. nu är jag tyvärr lite fattig. Plus att jag köpte skor i söndags.

I söndags.. Då var jag och Artur i säker 2324 skobutiker, men ingenstans hade de mina laga converse!!!! WHY?! Så det blev ett par lacoste, som var ungefärligt likadant skurna.

Men idag så satt jag och Lollo vid medborgarplatsen i solen, medans hon åt på sin macka. Då kom det fram någon med en kamera och en annan med mikrifon och fråga de brevid oss om de ville svara på en fråga. Det ville de inte, inte några andra heller. Till sist kom de fram till oss. Lollo sa nej. Jag sa helst inte. Han sa att de ville fråga om jämstäldehet till en ung tjej. (fast dne frågade de en kille i 30-års åldern, de ville väl variera).
Så jag sa okej. hahhaha, ibland gör jag allt för att hamna framför kameran. Okej, kanske inte nu, men ni skulle sett när jag var liten.
Kille med kameran sägar att jag ska titta på killen med mikrofonen iasntället för som jag gjord och glo in i kameran.

Kille med mikrofon:Tycker du att jämstäldehten mellen man och kvinna har förbättrats under senare tid?
Jag svamla totalt! Sa något om att det har förbättrat avsevärt med tiden, men att det fanns en hel del kvar att arbeta med. Tex, har jag hört att kvinnor får 100 tudsen mindre per år än männen fast de har samma yrke. blalalbalaaa.

Kille med mikrofon: Behövs det ett femenistiskt parti?
Jag: JAg tycker att alla partier borde arbeta mer med jämstäldhet. blablaa(Då kom jag på att jag inte vet ett skvatt om aprtier och hur mycke de arbetra med feminism)
Men det behövs inget speciellt parti bara för det. Jag tror inte dte skulle vara ett parti som skulle bli speciellt stort och vinna valet iaf. Det räcker om partierna satsar lite mer.

Typ. Jag lät flum, och prata nog förlänge...
By the way pratar vi nu ganska mycket oförberätt inför hela klasse i svenskan. Det är något som jag behöve röva på.
Dagens citat:
Sådant burkar hända ibland, kanske.

Kommentarer

  • Anonym säger:

    vi får genomsöka hela stockholm på vår nästa skojakt!!! =) fyfan va skönt det va o gymma är så jäkla hel känns det som!

    2007-03-29 | 22:14:12

Kommentera inlägget här: