Marjott

Skolan kickar igång

Kategori: 2008

Nu känner man att skolan inte längre är på sin första vecka, utan börjar sparka igång riktigt ordentligt. kankse inte rikigt ordentligt, men det lär väl komma snart. Typ imorron. Idag har rättskunskapen börjat för mej och Anna som valt det som indiviudellaval. Tur att Anna valde till det, annars had ejag vart helt ensam! Och vad än alla säger så skulle jag inte gillat det alls... Synd bara att vi verkar få de lärare vi inte riktgit är så sugna på att ha.... men men, som pappa säger så får jag väl bara acceptrea det totalt elle göra något åt det (eller han säger inte så om just det, eftersom jag aldrig i hela världen skulle prata om skolan elle rmitt liv överhuvudtaget med mina föräldrar. Om jag inte just ätit, för då blir jag på väldigt gott humör).

Igår var dte en bra dag :) Jag åt älskade älskade prinsesstårta med lika älskade Artur :) :P (Det där var int menat att vara elakt på något ändå sätt, utan väldiigt snällt).
Sedan tog jag en buss som tog evinerlig tid på sig att skjutsa mej hem. Hallå? En hel halvtimme från slussen till mej? Naej. Jag hade "bokat" tid med pappa för att övningsköra klockan tre. (ja, jag hann gå iskolan ocjh fika och åka trög buss till lite efter tre). Och det gick rikigt bra! Jag övergav min nyböjarslinga och åkte runt i saltsjöduvnäs inkulsive branta och läskiga backar. Stolt är jag också eftersom jag kunde börja köra i lutande backe (nu är alla backar lutande, men you know...). Stolt är jag även över att jag kunde starta med tvåan växel... Inget jag ska börja göra dock.

På kvällen lagade jag Pasta med örtgrönsaker, för då skulle Karin och Morgan med gullunge komma!!!!!!! Fast Vilmer var hungrig så Karin var inte med och åt precis... Hon slöt sig til oss när vi var klara ^^ men måste man så måste man. Ett ganska kort besök nu när vilmer var här första gången, vilket jag förstod att dte skulle bli. De ursäktade ig lite, vilket de ABSOLUT inte behövde göra, och sa att de skulle stanna längre nästa gång och inte bara äta och gå... Hahhah, Spelar ingen foll fö det är ALLTID lika trevligt att ha er här, vad ni än gör :)

Idag har jag rört ett trumsett för första gången på väldig tlänge. Vågade dock inte röra basen (estetisk verksamhet).

Nu börjar Lollo och jag komma igång med vårat coola projektarbete. Ska starta en blogg om det snart. Håll utkik!!!!!!!!!!!!!!! Och som tur är så trodde typ mina föräldrar att de skulle betala allt, så lär få en hel del från dom! Mindre kul är att de typ vill följe med.... över min döda kropp
Men ska få pengar för att lag mat mm, så jag kan samla in pengar på det sättet med. Alltså utöver stipendium mm.

Citat:
Morgan luktar på chiliburken och nyser
Morgan: Kommer ni ihåg på hemkunskapen då alla tog kryddburkar och andades in och så var det så starkt att man började gråta?
Karin: Va? ehh... Det var nog bara i Skellefteå.

(Shit vad de kan vara underbara ibland ;))

Kommentarer

  • Havrefraset säger:

    Fika igen snart, kanske efter batman på nått kvällscafé =)

    2008-08-27 | 21:27:55
  • Marja säger:

    som om något är öppet! Någon som har någe tipps på ett som faktiks tär öppet?

    2008-08-28 | 13:21:07
    Bloggadress: http://marjott.blogg.se/
  • Jenny V säger:

    HAHAHA dina föräldrar följa med. jävlar liksom.

    2008-09-01 | 22:42:54

Kommentera inlägget här: