Marjott

45 minuters skoldag i stadsmuseet och ett dilemma

Kategori: 2008

Idag vaknade jag sent. Riktigt riktigt sent, iaf med tanke på att det är en vanlig tisdag. Började klockan 2 (okej, fem i 2) i stadsmuseet. Vi skulle förfölja en guide, fast vi fick även kolla runt själva. utställningen handla om sverige runt 1700-talet. Typ. jag är inte så insatt ^^ Ganksa slappt minst sagt.

Jag försöker överleva livet förtillfället med att tänka såhär: Idag är dte knappt någon skola, imorron är det frilluftsdag och jag behöve rförhoppningsvis inte tänka så mycket alls. Sen på torsdagen går jag endast till halv 3! (Tänk om jag kunde uppskatta det här lika mycket hela förra terminen då jag alltid slutade vid denna underbara tid). Bara att käpa mig igenom fredagen. Näsa veckan kan jag överlve i mörkret med den underbara tanken om att det snart är sportlov.

Ja, imorron är det vinterdag. Jag har valt att vintervandra i nacka, inte speciellt kul. Lär vara jävligt kallt och trist. Först var jag rädd för att jag skulle vara jelt övergiven där, men dte visade sig att fler bytte sida till vintervandringen.
Sen är det ju alla hjärtansdag på torsdag. jag som ahde tänkt göra vaniljhjärtan, men det finns ju inga hjärtformer. vart ska man finna sådanna??

nu är dte ju så att allt kan vara lit ekompicerat mest hela tiden... men jag tror jag endå ska välja Matte C till inividuella val. De flsta har blivit helt chockade och tyckt att jag srka springa från den tanken jag kan så fort jag bara kan. Det är ju så att jag kommer med största sannolikhet bara få g i kursen. och eftersom det är en 100 poängs kurr kommer det att dra ner mej. Men chansen är inte helt omöjlig att jag kommer att behöva matte c senare i livet, typ universitet. Men väljer jag att läsa det efter skolan komme rjag hamna i en annan kvot. Men läser jag inte det sne utan nu komme rjag inte ha nytta av de meritpoäng jag kommer tjäna! Så hur jag en gör blir det fel!

Kommentarer

  • Fanny säger:

    Va? asså, läser du ma c nu och söker in till en linje som kräve ma b så får du ett halvt meritpoäng. Läser du det på komvux istället så hamnar du i en annan kvot. så läs det nu istället om du e smart...

    2008-02-12 | 22:21:58
    Bloggadress: http://filifanny.blogg.se
  • Marja säger:

    ja, men meritpoängen börjar ju inte gälla förrän 2010, står det!

    2008-02-13 | 14:44:32
    Bloggadress: http://www.marjott.blogg.se

Kommentera inlägget här: