Marjott

Det är jag som är Jane Austen!

Kategori: 2008

Idag var det dags för det fruktade svenskatalet. Jag skulle då vara Jane Austen och berätta om mitt liv. Som tur var jag ordentligt förberedd, jag kunde nämligen rabbla upp hela texten i huvudet utan något stöd alls. Men givetvis använde jag mej av några små stödord iaf.
Talet gick bra, däremot tror jag att jag pratade lite för snabbt, och så snubbla jag på en massa ord i8 början! Men annars så...
 Lite kul var det att läraren sa att jag skulle kunna spela Jane (fast det var nog mer utseende än skådespelartalang)

Ganska slappa dagar igår och idag om man tänker efter. 1 timme och en kvarts lektion igår och idag i½ timme. Men det hindrar det inte från att vara väldigt påfrestande, med tanke på att det är vissa tunga grejer då man väl har lektioner och masor av plugg hemma.

O, på fredag ska jag gå och se Jumper!

Kommentarer

  • johanna säger:

    du var asbra på talet i går Marja :D pratade inte alls för fort.. ja blev jätteimponerad av att du lärt dig typ allt utantill! Jumper verkar bra =)

    2008-02-20 | 22:18:42
    Bloggadress: http://hannapannavattenkanna.blogg.se

Kommentera inlägget här: