Marjott

Första dagen på praktik

Kategori: 2008

Jag praoade alltså på en kyrka i haninge. Typ vendelsökyrka eller något. Jag ¨t frukost på bussen, och resan tog typ över 50 min! Jobbigt....
Sen när jag passerar en busshållplats som jag har för mig att Anna ska gå på, men hon inte gör det, blir jag smått orolig. Två hållplatser senare, ringer jag henne. Och, ouuups, hon hade visst försovit sig. Hon vaknade av mitt ringande! hahhaha... Jag som säker bara för något år sedan skulle ha freakat ur av panik (vet ju inte vart stället ligger eller känner någon där, (handledaren är Annas kusin)), tog det helt lungt och bestämde mej för att det inte var så farligt, bara att fråga om v'ägen och vara på plats själv en stund. Självklart blir jag tvungen att fråga efter vägen oh det tog väl ca 10 minuter att gå. Men jag hittade, verkligen stort av mej! Först fattade jag inte vart kyrkan var, det var inte precis en sån där stor kyrka med torn och allt, mer ett hus. När jag går in är det tomt! Hör röster, men vågar inte störa i morgonmötet. Väntar i kanske 5 minuter och då kommer Annas kusin Micke infarande och säge rvad jag ska göra. snällt av honom att komma förbi för våran skull :)

Anna är trots allt väldigt duktig och kommer bara 20 min försent. ganska starkt enligt mej!

Vi fick först vara i en öppen förskola, och de små barnen var såå söta! Helt underbart, tråkigt bara att alla ungar hade föräldrar med sig (vilket ju är meingen). Sen lunch på 2½ timme! Inte dåligt för en gångsskull.

Sen fick vi vara på ett slags fritigs för mellanstadiet. Helt okej faktiskt.
Hatar bara de oändliga bussresorna.

Imorron ska vi till haninge centrum och det tar 1 timme... huuu. Där ska vi typ vara med de som har de svårt (hemlösa/ fatiiga...).

Kommentarer


Kommentera inlägget här: