Marjott

En framtid som gambler?

Kategori: 2008

Kom hem igår från familjens årliga bilresa i Sverige-tur. Förr brukade vi alltid åka till Skåne och hälsa på pappas kusin, men icke de senaste åren. Hon är nämlgen sjuk och har flyttat (fast hon bor visserligern kvar i Skåne). Men det har iaf varit helt okej att resa, ite superkul kanske men inte jättehemskt.
En gång var jag på väg att förlora pengar mot mamma! Det var hemkt, men jag lycakdes klara mej ur situationen med hedern i behåll. Vis pelade yatzy en kväll, och jag brukar alltid vinna! Men den senaste veckan har jag tp alltid förlorat. Men jag kände att nu jävlar, lite lättförtjänta pengar ska nog gå att kamma hem. Så mamma och jag spelade om femtio kronor.
Hon vann.
Men då kom jag på den brilianta idén att köra kvitt eller dubbelt, fast denna gång på kortspelet Wist. Pappaoch jag äger på det! bäst av tre. Mamma vann första omgången. Attans bananer. Men till sist vann vi två gånger och jag är inte skyldig någon nåt!
Nu ar jag lovat mej själv att aldrig spela om pengar. Fast jag har ett minne från när ag var typ 11 och jag spelade med Fanny och hennes syrra. Vi spelad eom typ en-kronor, änfå vann jag runt 40 spänn! Skicklig?

Shit vilket undrbart väder det har blivit! Ändå har jag inte badat på resan. Men myggbet, det har jag fått. Vad vore en sommar utan myggbett? Alldels för underbar.

Kul dett amed busstrejken! Jag som ska se SATC i kväll på bio med Fanny. Tågen SKA gå. Annasr komme rjag inte hem.

Kommentarer

  • Jenny V säger:

    Hahah marja din lilla spelräv.

    ååh vill också se SATC, försöker ragga upp nån som vill se den med mig men ingen som nappat :/ berätta sen om den var bra! :)

    2008-07-04 | 17:46:17
  • Havrefraset säger:

    Ska till båten om 20 min nu, hoppas filmen e jättebra och ha en skitskön helg, ses på söndag då. puss!

    2008-07-04 | 18:54:47

Kommentera inlägget här: