Marjott

Hjälp jag smälter bort!

Kategori: 2008

Visst är det underbart med sol och värme, men snart kan jag tycka att det börjar gå lite till överdrift. Jag svettas praktiskttaget konstant. Inte sådär jättekul på kvällen när man kanske vill tända ljus eller dricka varmt te. Ännu mindre då man ska sova. Eller promenera. Då är det tur att jag bor vid långsjön där det är skuggigt!

Sedan så finns det såklart vissa gånger då solen passar in mycket bättre. Typ då jag idag återigen tillbringade någon timme vid sickla och sola och bada två gånger. Men vattnet är ju lit eläskigt där minst sagt. De var några killar som hoppa i efter oss, och de bekräftade läget med några komentarer.
"Riktiga män badrar i kloaker", "det är som att bada i slime" mm.

Dansmattan är en riktig kul grej! Sa jag dte att i Norge så har vissa skolor maskindans med i skolundervisningen för att det är så bra träning? De ska då alltid ligga före oss,
Men ärligt så är dte ganska sås könt att slippa fara och köranågon trist medelgympa och istället köra en timme (eller två) on the dance machine.

Förövrigt åker jag en till biltur på tisdag. Och Fanny och Patrik åker idag!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: