Marjott

Tillbaka från göteborg och Liseberg där jag upptäckte min vän dansmaskinen

Kategori: 2008

Igår kom jag hem från en tvådagars vistelse med Artur i Göteborg. Helt underbart! Tågresan tog föstås en hel evighet, men det var inte så farligt. När man väl var framme så var det ju defenitivt värt det. Alla gånger :) Vi hade bokat bord på en helt underbar och lyxig italiensk restaurang, elelr som det stod i hotellhäftet "en first class Italien restaurang".
Altlså dte var det absolut bästa och coolasta jag någonsin har varit elel rkommer att vara på! Seriöst! Vi fick in mat säkert nio gånger, visserligen var de flesta av dem väldigt små, men OJ så mätt man blev til slut. Det tog inte mindre än tre timmar att få in allt :) Desutom hade de fått sjuktmånga diplom och utmärkelser.

(inte jag som tagit de två nedanstående bilderna)

33.jpg bild15.jpg


Dagen efter, i torsdags, var det äntligen äntligen dags för Liseberg! Vi åkte alla roliga saker som Flum ride, Kållorado, Sagoslottet, Balder mm. Artur visade sig vara ett proffs på maskinen med en massa gossedjur i. Hej 14 nya gosedjur som jags nart ska sätta på min hylla :) Spökhuste ägde förresten! Det på Gröna Lund kan slänga sig i väggen.



Sedan var vi ju tvugna att spela lite, lufthockey tex. Jag som en gång it iden ändå varit hyffsat bra, var inte så bra längre.. Eller så är dte bara Artur som är för våldsam. En gång flög ju faktiskt pucken ytters nära en persons huvud. Hur man nu lyckas med något sådant.... Då var jag ju såklart tvugna att testa dansmaskinen också. Något jag faktiskt aldrig har gjort förut. Det var tveklöst det bästa på hela stället. Det var även tveklöst en av de absolut roligatse sakerna jag gjort i hela mitt liv! Kan förklrara att vi körde det i säkert totalt öve ren timme sammanlagt! Visserligen vann jag för det mesta inte, men jag lärde mej snabbt. Kul var det desutomnär dte var några bakom oss som börja applodera! Hahahaa, shit vad jag ska köra det igen snart....

Dagen blev den mest onyttiga jag någonsin kommer ihåg att jag haft. Den bestod prakistk taget av det här:
Frukost, glass, glass, choklad, glass, våffla, korv, muffins. Oerhört gott dock!!!

   

 

Kommentarer

  • Havrefraset säger:

    Augusti =) då du!

    2008-07-12 | 20:25:24
  • Fanny säger:

    Va coolt! Men var ni tvugna att betala fr varje ny gång som ett gosedjur skulle plockas upp, eller fick man fortsätta när man klarat? För annars blev det väl lite dyrt... ;)

    2008-07-13 | 12:23:06
    Bloggadress: http://filifanny.blogg.se/
  • Marja säger:

    Betala för varje gång :P Men det var ändå ganska billigt... fast det blev ju ändå lite pengar

    2008-07-13 | 13:03:31
    Bloggadress: http://marjott.blogg.se/
  • Marja säger:

    Betala för varje gång :P Men det var ändå ganska billigt... fast det blev ju ändå lite pengar

    2008-07-13 | 13:04:17
    Bloggadress: http://marjott.blogg.se/

Kommentera inlägget här: