Marjott

Arroz con pato

Kategori: 2008

I fredags fick vi recept på spanskan som var PÅ spanska som vi ska laga och ta med oss imorron. Imorron ska vi nämligen ta med oss maten och käka den medan vi glor på film. Så vi får börja senare (halv 1, tror jag) för att vi ska laga mat utanför skolan. Kruxet är ju bara att jag inte har en aning om vad typ pimento, arvejitas, aji och choclo (kanske grillade majskolvar) är för något!!har faktiskt sökt med ljus och lykta, men dte har inte gått så bra för det...
Så det var bara att byta resept. Men jag tog ett som var likande, ris med anka (fats jag tog kyckling som det stod att man kunde göra).

Senare idag ska jag baka tårta till imorron! Jag nästan älskar att baka lika mycket som jag älskar att äta upp allt!! Och imorron kommer min kära gravida storsyster och sambo! Länge sedan man såg dom. Sedan är det inte allt för lång tid tills jag ska till Norge och hälsa på dom. Jag har aldrig varit där, och inte i Norge överhuvudtaget.

Eftersom jag nu kör på min jympaplanering blev det inte friskis som dte vanligtvis skulle ha blivit, utan det blev cirkelträning framför tv:n. hahaaa.....

Kommentarer


Kommentera inlägget här: