Marjott

So you think you can dance?

Kategori: 2008

Idag på förmiddagen hade vi idrott. Vi skulle dansa och ha något som kallas so you think you can dance. Jag som sett tv-programet skjratta lite och undra varför de hade dömt lektionen till det, för vi skulle väl bara dansa. Eller? nej, det blev inte riktigt som jag tänkte mej. För det första hade de sagt street dance och jag hade ställt in mej på street dance. Men blev det street dance mån tro? Nej, jag skulle inte kalla det så! Snarare någon variant på modern dans slash styrka.

Väl i salen får vi veta att vi först ska lära oss en dans, som hon förövrig går igenom ytterst snabbt. Sedan ska vi tydligen visa upp dansen för henne en och en. Och ingen kan ju typ dansen!! Medan vi dansar där helt själva sitter hon och bedömer oss på en skala från ett till tio på en massa saker. Tex: Hur högt ma kan hoppa, hur snabbt man dansar elle rvad det nu var. Sen när hon har bedömt oss får vi "battla" mot någon som är lika bra. Helt psyko. Men aja, jag vågade iaf! det var dte inte alla som gjorde... Fick en bra poäng, 8 i dansen och 8 i "battlen".

Kommentarer

  • Havrefraset säger:

    Oj, originell idrottslektion. Hoppas det var kul eller du fick någonting ut av lektionen!

    2008-03-04 | 23:41:32

Kommentera inlägget här: