Marjott

Back from Crackhole

Kategori: 2008

Ja, så var man hemma efter fem dagar i Crackhole (som några svenskar vi mötte mitt i natten så fint uttryckte det). Varit en galet kul resa, men ändå galet skönt att vara hemma. Borta bra, men hemme bäst (som någon smart människa så fint har uttryckt det). Jag måste ha gått minst 10 mil.

Självfallet så sov jag sjuktdåligt i söndagsnatt, natten innan avresan. Sov typ 3-4 timmar. Ingen bra början kan jag tala om! Vakna tidigt, åt massa snacks på flyget, Hela klassen åtinte riktig lung förrän klockan runt fyra! Vi tog plats på ett pizza/pasta ställe. Och det heöa sluta med att servitrisen spiller en hel pizza på annas rygg (anna kallas senare för pizzan). efter det kör vi en liten stasvandring i Krakow. Det var förövrigt skitsåligt väder. Och läraren som sa att det alltid var sloigt i Polen! Vilken lögn... Det lite elaka var att det dagen innan, på söndagen, hade varit 25 grader. Vart kom allt regn ifrån???? Jag skippade festandet den dagen. Dock väckte alla människor oss klockan 2 på natten. OBS, tidsgränsen var 12 ^^ Bara att sticka ut efter klockantolvcheckningen.

I tisdags besökte vi saltgruvan. Ganska collt, allt var salt. Vi gick galetmycket. Säkert 12 timmar i sträck. På kvällen virrade vi runt efter ett matställe. Blev den stora gallerian (som jag åt kycklingsallad på dagen innan). VI lutade på ett tacosställe. Mumsig fajitas. Jag tyckte iaf den var god!!!!!

På kvällen var det bara att fixa ordning sig och sticka ut och göra Krakow osäkert! Hahaha... närå, vi gick till typ Ministertwo (eller något). Vi stod där och vi var en grupp icke artonåringar. Det krävs bara ett övertalningsförsök, och hon säger okej men "let you friend buy your alcohole". Jag kan säga att det fi i mig var enklare att köpa alkoholen själv än att komma in ^^

Onsdagen Bestod av den berömda auschwitz. Hemsk hemskt, men jag var ändå beredd på vad som skulle komma. fast det var sjukt hemskt  att se de små, små cellerna där fura pers fick stå om nätterna, eller allt hår som låg där, eller alla barn kläder och små barnskor. Usch!! Och rummen där 700 pers ficm bo i. Eller de äckliga toaltterna som man fick gå på två gåner om dagen. Tydligen så ville man jobba med toaletterna, för då lukta man så hemskt att ingen ville slå en. På kvällen åt hela klassen på samma tavosställe som vi råkade äta på dagen innan. Mums för lax!!!!!

Torsdag. The last day. Shoppingdagen och festdagen trodde vi. Men det visade sig ju att det var någpn jäkla högtid, och att i princip allt var stängt. Så ILLA! gallerian, min drömm! Jag fick en lätt deprssion där. Men uteställena viasade sig som tur var vara öppna på kvällen. Och restaurangerna med. På dagen gick vi en statsvanding till gettoställena. Såg schindlersbutiken. Superhungriga åt vi på en italienskrestaurang och åt pasta. Vi kunde hellr inte hålla oss, så en varm äppelpaj med glass slank lätt ner. ont i fötterna av att gåååååå...

På kvällen fika vi/ åt middag. ganska mätta var vi ju sedan innan. Drack bla en varmchoklad md glass och grädde. Ha! Fatta kombinationen! lite klumpar blev det dock i botten. Sen drog vi till ett pizzaställe, där jag blev "tvungen" att köpa glass. Sedan gick vi ett gäng på typ 10 pers till Carpe Diem 2. Där skulle hela klassen samlas.  När vi kommer dit vägrar killen släppa i oss. Och ingen var 18! Vi ger oss inte, och efter flera minuter när vi stått kvar och vägrat flytta på oss, säger han att vi får gå in iaf. Lite nervöst var det där fakitskt. Restan av klasen var där nere redan.

Påcarpe Diem hade vi sjuuuuukt kul! Så bar att hela klassen var på samma ställe. Verkligen super skoj :) Vi dansa så vi svettades floooder! Måste säga att jag upptäckt en ny favorit. Bacardi orange. Muuumms...

Idag visade det sig att gallerianvar öppen. så nio stod vi där och jag sprang omkrign stressad för att ha en chans att göra av med alla pengar. Tyvärr köpte jag en väska jag inte vet hur man håller i. Ibland kan jag inte hanetra inpulsköp. Men nästan alla pnegar gick åt :)

Ska lägga ut bilder sen. Men inte nu. tar för lång tid.

Kommentarer

  • Havrefraset säger:

    Kul resa du verkar haft! Fast skönt att vara hemma för dig och sova ut =)
    Nu blev man sugen på en hemmafest.

    2008-05-23 | 22:13:26

Kommentera inlägget här: