Marjott

2:a advent

Kategori: 2010

Nu har jag tänt det andra ljuset i adventsljusstaken. Jag vill egentligen ha de ljusen tända hela tiden, men då blir det ju bara två ljus kvar (de andra brinner ju upp). Jag får nog ta och byta ut det första ljuset snart... Borde ha en meterslånga ljus!

Idag har jag faktiskt varit och kört skivstång och påvägen köpte jag frukt/nötbarer och friterad tofu. Det är alltid bra att ha ett litet lager hemma anser jag. Better safe than sorry you know ;) Känns skönt att köra lite muskelträning, för annars kör jag mest kondition. Och jag måste erkänna att konditionsträning är såå mycket roligare än styrketräning. Eller rättelse: den konditionsträning som jag kör är roligare. Typ spinning är ju åt helvete... Invigde förresten en av mina födelsedagsprersenter som jag fick i fredags, nämligen tvål och bodylotion fårn The body shop. Jättesmarta, små och söta förpackningar som är perfekta för att ta med sig på träning. Och luktar gott gör de också!

Snart ska jag börja laga middag för vid fem blir det middag med Karin, Morgan och Vilmer. Kan ni gissa vem som ska laga mat? Jag ska laga Lax med shiitakesås och rödbetor/polkabetor med chevrekräm. MUMS! Sen gör jag en fuling, efterrätten bli nämligen lite av det som blir över sedan i fredasg. Plus choklad hade jag tänkt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: