Marjott

Adventsmiddag

Kategori: 2010

Det är så mysigt att ha middag hemma med Karin, Morgan och Vilmer. Vilmer kan verkligen prata massor och frågar vad jag kan ha lagat idag ;) Och vilken konstig unge han är som gillar rödbetor, oliver och starka ostar. Förut hatade jag allt detta, nu är det bara oliverna jag avskyr. Men jag är ju ändå 18 år äldre...

Åt som sagt lax, vilket är något av en favoritmat för min del. Speciellt hellax är gott (inte portionsfileér), även lax i bitar också är gott men inte riktigt lika. Och på den hela laxen är det i sin tur speicellt kanterna som är godast! Dessa är ju oftast bra mycket fetare än mitten, och vi alla vet att ju fetare desto godare. Så jag brukar ta bara kanterna på laxen! De andra får skylla sig själva om de är tröga på att ta. Först till kvarn!

Blev jättetrött nu på kvällen. Var dessutom jättetrött när jag vaknade. Lite konstigt med tanke på att jag var pigg igår och dessutom i natt sov 9 timmar. Måste vara någon slags resttrötthet från bristen på sömn tidigare i veckan.



Rödbetor och polkabetar med chvrékräm och koriander på

Kommentarer


Kommentera inlägget här: