Marjott

Bojkotta skinkan!

Kategori: 2010

Har julmathandlat (nästan) det sista på maxi idag. Har försökt tänka ut vad det ska finnas på julbordet och det kommer bli mycket fisk. Det är ganska svårt att planera ett julbord om man vill ha många olika rätter och man bara är tre pers! Fatta hur mycket mat det kommer bli över. Och det är ju inte precis min dröm att äta julmat i månader efter jul.

På mitt julbord ska jag ha:
Kötbullar
Västerbottengratinerad Lax
Olika sorters sill
Soja korv
Rotfruktssallad
Blomkålsmos
Lutfisk med sås
Äggröra
mm
Och sen kommer föräldrarna bidra mes sina saker.
Men jag bojkottar prinskorven och skinkan! Jag har förbjudit mina föräldrar att köpa skinka. De stackars grisarna har väl det nästan sämst av alla djuren. Samt att när man köper en skinka, finns det sällan en som väger mindre än tre kilo. Vad är vitsen med att äta ett kila skinka per person?? Så jag säger bara: gör som jag och bojkotta skinkan!

Kom hem för en timme sen. Har varit barnvakt för sista gången detta år. Så nu är jag ledig från det i ett par veckor! Kan behövas lite ledigt från det med. Tänk bara, vara ledig på tisdags- och torsdagskvällar. Vad mycket underbar tid jag kommer att få för mej själv :) Leo fick ett par filmer av mej i julklapp. Själv fick jag ett jättefint armband från Haven. TACK TACK!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: