Marjott

Dan före dopparedan!

Kategori: 2010

Nu är det inte lång tid kvar. Bara mindre än ett halv dygn till julafton om man räknar noga ;) Har bakat weinernougatkakan idag (som jag egentligen skulle ha gjort i söndags). Den svalnar i kylen, så ikväll ska jag skära upp den i rutor. Ikväll ska jag lägga ihop godisarna i en burk som Artur ska få ta med sig till jobbet imorron! Har även gjort saffransscones med russin som han ska få ta med sig som frukost imorron. Artur börjar ju jobba jättetidigt! Halv sju om jag inte missminner mej. Själv valde jag att vara ledig på jul, och istället jobba på nyår (man fick välja vilken av dom man ville jobba på). Men Artur valde frivilligt att jobba! Hur kan man vilja jobba på julafton?! Det är för mej en helt obegriplig gåta.




Saffranscones med russin

Jag borde döpa om den här bloggen till en matblogg! Alla bilder jag lägger upp är på något jag äter/bakar/lagar. Men det är kul att laga mat och för att lägga upp matbilder på bloggen behöver man (förmodligen) ingens godkännande!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: