Marjott

En minst sagt lugn jobbdag

Kategori: 2010

Kom hem för en trekvart sen från jobbet. Jag trodde det skulle vara fullt med folk som handlar nyårsmat. Men nej. Det var helt dött! De kommer väl imorron och på torsdag+ fredag kanske då... Jag satt verkligen och gjorde ingenting i långa stunder. Och ändå gick jag ut med varor två gånger och med korgar. Tänk om man kunde ta lite av de kunder då det är fullt, och sätta dom då det är tomt...

Förövrigt har jag idag ätit en efterlängtat caesarsallad på coffehouse i globen. Riktigt länge sen sist. Oj, vad den är god. Den är nog på topplats när det gäller caesarsallader jag käkat. Och ändå är det en av de billigaste!!! Jobbigt var dock att jag hade glömt mobilen hemma. Men det gick bra ändå trots allt!

Mamma och pappa fick bla i julklapp en "check" på att jag skulle baka varsitt valfritt bröd till dom. Så nu är ett bröd i ugnen :) Det blev en snabb filmjölkslimpa. Hur enkelt som helst! Behöver inte jäsa eller något, för det är bikarbomat i och inte jäst. Bara hälla i ingredienser, blanda, in i ugn. Lätt som en plätt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: