Marjott

Julmatsmätt

Kategori: 2010

Maten lagad och uppäten! Okej, det där sista var ett skämt. En tiondel är väl uppäten iaf. Min favorit på årets julbord var den västerbottenostgratinderade laxen. Mumms... Har lagt undan resterna av den i kylen till imorron.
Kommer nog bli julmat i ett par dagar nu. Så länge jag orkar iaf (lär bli imorron alltså).
Såg inte riktigt Kalle Anka, eftersom jag sprang omkring till köket hela tiden. Men jag Hörde iaf programmet. Passade på att ge de kanderade nötterna i julklapp då, som tilltugg. Man får inte vara dum inte!



Den fina lycktan som jag fick av Anna i födelsedagspresent, brann jättefint.



Julköttbullar med kryddpeppar

Om drygt en timme kommer Artur hem från jobb och julfirande från sin pappa, och då blir det julklappsöpnning! Känns lite konstigt, för vi brukar alltid öppna julklappar efter maten. Men vi får väl ha på Karl Bertils jonssons julafton eller vad det nu heter, i bakgrunden!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: